Liten släkträff i Nävekvarn

I går morse hämtade jag först upp Sandra och därefter mamma för att påbörja resan ner mot Nävekvarn.
Vi skulle hämta upp Eva vid Statoil i Kungens Kurva. När vi var på Essingeleden fick vi höra att en olycka inträffat vid Västertorp och att motorvägen förmodligen skulle stängas av. Som tur var hann vi svänga av och ta mindre vägar så att vi något försenade kunde hämta upp Eva.

Väl framme i Nävekvarn parkerade vi utanför Vandrarhemmet.


Det mysiga vandrarhemmet i Nävekvarn.

Vi skulle få rummet vid 17-18 ungefär men ägarinnan kom precis så vi fick bära in väskorna innan vi gick tvärs över vägen och hem till Åsa. Det var första gången vi var i deras nya hus. Väldigt fint och väldigt idylliskt. Kändes lite som när man är i Dalarna. Röda hus och mycket snö.




Inplogad julgran.

Hos Åsa var även syster Inger. Kul att få träffa dom igen. Vi bjöds på Toscansk Tomatpaj till lunch. Sedan tog vi en promenad till lilla butiken där vi handlade lite till frukosten.

Medan dom andra gick hem tog vi tre systrar en härlig promenad i villaområdet intill.

Sedan blev det lek med barnen och en massa snackande. Vi sjöng oss igenom en hel sångbok med barnvisor.

Till middag gjorde vi lax med purjolök och dilltäcke, i ugn. Till det åt vi otroligt god potatis och romsås.
Jag tror att det var den här potatisen vi åt:

Potatis smakar väl potatis har jag tidigare tyckt. Men den här var väldigt god.

Vi andra tittade på Så mycket bättre medan Åsa nattade barnen.

Senare åt vi ost och kex och drack lite vin medan vi pratade en massa om döden bl.a....hmmmm. Det låter ju trevlig..hahaha. Men trevlig hade vi i alla fall. Vid 23 tiden var vi alla trötta så vi bröt upp och gick till vandrarhemmet igen.
Jag valde att ligga på golvet i köket med tanke på att jag vissa nätter haft riktiga hostattacker. Men i natt var det lugnt.
I morse sov vi till åtta. Vi tvättade av oss lite och klädde oss innan vi gick tillbaka till Åsa för att äta frukost.
Dom hade också sovit till åtta och var nyss uppstigna när vi kom.




Efter frukosten gick vi tillbaka till vandrarhemmet och packade ihop våra prylar, betalade för rummet och packade in i bilen.

Efter en fika hos Åsa påbörjade vi färden hemåt igen.
Vi stannade på Ikea i Kungens Kurva. Eva skulle bli hämtad där och vi andra skulle äta lunch.
Efter maten tog vi en snabb tur genom varuhuset och plockade på oss lite småprylar. Jag köpte två röda ytterkrukor och ett par förpackningar servetter. När vi betalat åkte vi vidare hemåt.

Efter att jag kommit hem tog jag med mig en påse lussekatter och åkte ut till Nicklas, Sandra och Max. Stefan var där och hjälpte till att lägga nytt golv i köket. Max och Sandra var inte hemma, så vi tog bara en fika innan jag åkte hem igen.



Nu väntar jag på att Stefan också ska komma hem så att vi får äta middag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback