Julafton

Det hade varit lite osäkert om Sandra, Nicklas och Max skulle kunna vara med som planerat. Max blev magsjuk på onsdagen. Men det var ingen annan som blivit sjuk och vi beslöt oss för att köra på som planerat.

Efter frukost stack vi iväg och köpte de allra sista klapparna. Det har aldrig hänt tidgare att jag köpt julklappar på julafton. Jag bytte också den bh jag köpte dagen innan. Optimistisk som jag är hade jag köpt en för liten storlek (runt om).

Vi åt risgrynsgröt till lunch innan vi började duka matbordet.

Kvart i tre kom familjen Åström. Dom ville se sista delen av julkalendern hos oss. Till Kalle & Co drack vi glögg. Fam Öhlin-Ekwall kom lite senare då dom inte ville väcka Max i förväg.

För året hade vi infört en nyordning.
Vi skulle dela ut julklapparna innan maten istället för som vi alltid gjort sedan jag var liten, efter maten.

Vi hann börja med julklapparna innan Sandra, Nicklas och Max kom.
Som vanligt fick barnen en massa paket.
Mathilda och Melker agerade jultomtar och delade ut paketen.

Jag fick en upplevelse-julklapp av Stefan. Av barnen fick vi en fin förstorning av alla tre barnbarnen tillsammans. Den blev jag väldigt glad över.
Jag hade köpt ett automatiskt laserpass till Stefan så att han kan sätta upp grejer rakt på väggen.
Han fick också en bok av mig.

När alla öppnat sina julklappar och barnen hunnit leka lite var det dags för julbordet. Vi skulle hålla nere julmaten i år sa vi. Men så blev det inte alls. Vi hade precis lika mycket som vanligt.
Allt var gott!

Efter maten hade vi bytesjulklappar som vi slog tärning om. Lika mycket skratt och stoj som vanligt.

Härligaset kommentaren stod Mathilda för när hon blev av med trisslotterna som fanns i ett paket:
Åh, nej! Mitt liv är slut!
Som tur var hann hon vinna tillbaka dom innan tiden var slut.

Vid 23-tiden var alla trötta och vi bröt upp.

Stefan och jag städade innan vi kom i säng efter en mycket bra julafton.
Jag fick ha båda barnen med familjer här. Min drömjul.


Melker och Mathilda väntar på att få dela ut julklapparna


Sandra, Melker, Mathilda och Micke.


Mathilda läser på paketen och Melker delar ut.


Nicklas, Sandra och Max


Dags att hugga in på maten


Mathilda i nya julklappkläder och Sandra Ö tävlar i Sing-star


Max vill också vara med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback