I väntans tider....

....hela min fredag gick åt till att vänta. Vänta på att DHL skulle komma med vår nya spis.
Tid för leverans var bokad mellan 10 och 13. Jag misstänkte att dom skulle komma 12,59 eller nåt sånt. Men så fel jag hade. När klockan slog två ringde jag DHL knappade på uppmaning in lev.nr..... tuuuut.....tack för att ni väntar.....tuuut .......tack för att ni väntar ........tuut.......tuut.....tuut.....tuut.... efter fem minuter lade jag på.

14,30 kom Stefan hem och tog över väntandet så att jag 1½ timme försenad kunde hämta upp mamma och åka för att handla.

När vi kom hem hade DHL fortfarande inte levererat någon spis.

Jag bakade lussekatter till mamma och pappa. I vår gamla spis då.



Medan degen jäste hjälpte jag mamma med betalning av några räkningar.

Efter bullbaket blev det hemmagjord pizza och ett glas rött.

Resten av kvällen tittade vi på TV innan mamma tog taxi hem.

Och fortfarande har vi inte sett röken av någon spis.

Vad kan DHL stå för tro. De Håller Lite kanske.

Jag kan ju förstå om dom blir försenade pga av väder eller trafikproblem, men då kan man för farao ringa och säga till att man blir försenad.

Kommentarer
Postat av: Darkangel och fröken Jokkmokk

Så här tycker Monas universum om DHL :)

http://monasuniversum.blogspot.com/2010/11/dhl-ni-kan-do-langsamt.html

Finns fler inlägg om just det företaget på hennes blogg.

2010-12-05 @ 13:16:34
URL: http://aselli.se
Postat av: Marianne

Uj, uj....

Man kan ju undra om vi någonsin får vår nya spis när man läser det där. Och Rosersberg där någon slarvat bort tullpapper, ligger ju i vår kommun.

Det var ju tur att vi inte gjorde oss av med den gamla spisen.

2010-12-05 @ 17:06:15
Postat av: Darkangel och fröken Jokkmokk

Ser illa ut ;)

Men tur ni har gamla spisen kvar. Haha!

2010-12-05 @ 17:22:01
URL: http://aselli.se
Postat av: Mimmi

Har också haft en dust med DHL som levererat ett paket till ett utlämningsställe långt borta skall de skickas till ett närmare skall man kontakta avsändareb och så tar drygt en veckatill! Hepp...tror jag skall kontakta affären/avsändaren för att de skall veta vad de betalar för.

2010-12-05 @ 21:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback