Får man vara lycklig...

... eller kommer det ett straff?

Nä, det gör det nog inte.

I veckan kom så äntligen vår spis. Grannen var snäll och tog emot den åt oss eftersom DHL var allt annat än smidiga.

I torsdags hade vi en liten konsert med kören för släkt och vänner i Universitetsaulan i Uppsala. Det var trevligt men tyvärr var det ingen från oss som kunde komma. Men det var mycket folk ändå.
Det gick väl ganska bra inte perfekt kanske, men bra. Vi har ju haft vikarie för Caroline i två veckor och det märktes.

I fredags hade vi från mitt jobb julmiddag med respektive. Vi var på Krusenbergs Herrgård igen. Vi var där för några år sedan också.
God mat och fin miljö, men helt fel dag för mig. Fredagskvällar är inte det bästa att lägga aktiviteter på för min del. Jag blev trött och pga av att jag missat min magmedicin fick jag lite problem efter maten. Jag valde att åka hem lite innan de andra. Eftersom vi skulle ha så mycket aktiviteter denna helg ville jag komma hem snabbt och körde därför själv.
I lördags var det dags att fira syster Eva som fyllt 60 år tidigare i veckan.
Mamma, Stefan, jag och Evas kompis B åkte tillsammans medan Sandra och barnen åkte egen bil.
Vi bjöds på god buffé. Trevligt och gott.
I dag var det dags för julkörskamp i
Gränby Centrum i Uppsala.
Det var lite pirrigt innan vi kom igång men åh vad kul det var och vad bra vi var. Nu får vi hoppas att många, många röstar på oss så att vi vinner de 20.000 kr som vi sedan skänker till Grottan och hjälp åt hemlösa.
Stefan, Sandra och jag lämnade över en lite julklapp till Caroline och Heinz. Choklad från RC Chocolat i Sigtuna och julöl från Sigtuna Brygghus.
Efter kören tog vi en fika innan vi shoppade lite.
Jag bjöd Sandra på ett par stövlar. Hon har haft problem med att hitta några som passade, men nu hittade hon ett par och jag tycker hon varit så duktig sedan operationen att hon var värd dom.
Vi handlade också lite julklappar till Mathilda och Melker innan vi åkte hemåt igen.
I kväll har vi haft barnen med familjer på middag. Så himla trevligt att äntligen lyckas samla alla och äta lite tillsammans. Jag vill göra det ofta, ofta.
Nu är en händelserik helg över och jag längtar till nästa........


Krusenbergs Herrgård. Alltid dukat för slottsspöket annars händer det en massa konstiga saker.



En del av buffén som Eva bjöd på. Gott!

Tyvärr har jag inga bilder från våra körövningar.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Såklart du får vara lycklig!

Det tänker jag vara i alla fall :)



Jag är SÅÅÅ lycklig över mina stövlar.. Blev alldeles glad i morse när jag satte på mig dem!

Det betyder sååå mycket för mig!



TACK än en gång!



Puss på dej!

Postat av: Marianne

Ja, visst får man vara lycklig. Kul att du hittade stövlar och du är värd dom så varsågod.

Puss på dig med.

2010-12-13 @ 17:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback