En helg till har gått....

....och vi närmar oss julen med stormsteg. lördag-söndag var vi barnvakt till lillskrutten Max. För första gången hade vi honom över natten. Det gick alldeles utmärk. Han är väldigt lättsam att ha att göra med.

Medan Max sov middag igår skruvade Stefan dit handtagen på Sandra och Nicklas skåpluckor. Jag tvättade några maskiner tvätt.
Känns bra att kunna hjälpa till nu när dom har så mycket att stå i med huset.
När Sandra  och Micke köpte sitt hus kändes som om vi bodde där. Vi var där jämt. Målade, tapetserade och lade golv.

Max och farfar  fixar med skåpluckorna


Pannkakslunch

Jag vaknade för de andra imorse och klev upp och släppte ut katten innan jag gjorde mig iordning. Sedan var det bara att vänta på att Stefan och Max skulle vakna.
Efter lite lek och bad gräddade jag pannkakor till lunch. Sedan blev det en promenad med Max som somnade i vagnen.
Medan han sov kom Sandra och Nicklas hem igen. Jag visste att dom var på väg när jag fick höra om en olycka vid Stora Väsby och med flera bilar inblandade. Fy vad rädd jag blev. Ringde Nicklas som inte svarade och jag blev ännu räddare. Som tur var svarade Sandra. Dom var redan vid stationen och hade alltså redan passerat när olyckan inträffade. Vilken lättnad.
Efter en fika packade vi ihop våra prylar och åkte hem. Vi tog en tur via Coop och köpte pepparkakor med fyra ljus på.

När vi kom hem skottade Stefan medan jag gick in och gjorde köttfärsås.
Strax efter fyra kom sedan Sandra Å, Matilda och Melker för att delta i den årliga tomteparaden som ordnas i vårt område.  En liten stund senare kom även Sandra Ö, Nicklas och Max.
Vi tog lite glögg och pepparkakor innan tomtarna kom till oss med de beställda godispåsarna.
Barnen lekte jättefint och det var trevligt att ha dem alla här. Saknades gjorde bara Micke som var tvungen att arbeta.


Besök av tomtar med godispåsar i säcken.


Barnen dansade och hade kul till Så mycket bättre cd:n.


Vi gick igenom vad vi ska ha på julbordet och bestämde oss för att göra en drastisk förändring i schemat för julafton.
Sedan jag var liten har vi alltid gjort på samma sätt.
Sedan Kalle Anka började sändas har vi tittat på det. Sedan har vi ätit och därefter delat ut julklapparna.
I år ska vi titta på Kalle mfl. Sedan blir det julklappsutdelning innan vi äter.
Efter maten blir det sedan bytesjulklappar med tärningsspel.
Det blir nog bra. Det har känts lite stressigt och jag har sällan kunnat sitta ner och titta på tv med de andra.

I kväll är jag trött med glad. Jag älskar att ha mina barn med familjer hos oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback