DHL - skitföretag

Nu har Stefan bokat en ny tid för leverans av spisen.
Först försökte han få dom att lämna av den på sonens företag. Där finns det någon som kan ta emot den hela dagen.
Nej DET gick INTE!

Då undrade han om dom kunde försöka precisera tiden för leverans lite mer. För att slippa ta ledigt så lång tid igen.
Nej DET gick INTE!

Då frågade han om dom kunde tänka sig att ringa 30 min innan leverans.
Nej DET gick INTE!

10-13 är det som gäller. Sedan spelar det ingen roll att det är dom som strulat till det för oss.
Nu ska grannen ta emot den. Vi får väl se om dom godtar det. Man måste legitimera sig vid leveransen.
Kanske måste det vara beställaren som tar emot och legitimerar sig.

Synd att vi redan betalat spisen annars hade vi kunnat skita i att ta emot den och köpt någon annanstans.


Kommentarer
Postat av: Christina

Har suttit och kollat i din blogg en stund, ser att du sjungit med många härliga artister och att ni håller på att reparea det är mysigt och kul bådadera förstår jag. Vet du jag har faktiskt sytt ganska mycket scenkläder åt Kikki hon är en mysig person tycker jag.



Jag har inte bloggat så mycket det senaste halvåret en sak funderar jag på ibland hur det gick med dinmans faderssök. Jag har missat de har tidigare letat men inte hittat något i din blogg. Det var så intressant att läsa om de tycker jag.

Ha det gott och hoppas det löser sig med DHL, kram

Postat av: Mimmi

Det är bara den som hämtar paketet som skall legitimera sig ....och det spelar ingen roll om det är mottagaren eller inte!



Vid mina problem så skrev jag till företaget som skickat paketet om DHLs problem så de skulle veta vad de köper. Och i ert fall skulle jag bli ur sur för det är ju inte alla som kan ta ledigt eller har grannar!

2010-12-08 @ 13:16:19
Postat av: Marianne

Christina: Vad kul att du sytt till Kikki. Ja, hon verkade väldigt trevlig och go.

Ja, det är verkligen jättekul att sjunga med vår kör. Speciellt som jag alltid fått höra att jag inte kan sjunga. Men nu vet jag att jag visst kan. Inte som soloartist kanske men i kör.

Vad det gäller mannens jakt på sin biologiska pappa så har han inte kommit längre. Just nu har han ingen känd biologisk pappa om dna-testerna är tillförlitliga och ingen av de testade personernas föräldrar uppgivit rätt fäder.Men han har inte givit upp helt då han har kontakt med en historiker från Linköping som har lite uppgifter om personer som arbetat med adoptiv/biologiska pappan. Vi får väl se vart det leder.

Ang. DHL så får vi se om det löser sig. Enl uppgift ska vi få spisen idag mellan 10-13.

Jag är in i din blogg då och då och tittar och har märkt att du inte uppdaterat så mycket. Men man måste ju det man känner för.

Kram

2010-12-09 @ 09:17:57
Postat av: Marianne

Mimmi. Vad bra då får grannen legitimera sig.

Vi mailade leverantören och berättade vad som hänt. Dom tyckte det var tråkigt att höra och bad oss kontakta dem igen om det inte fungerar idag då vi är lovade leverans mellan 10-13. Ja, vi har tur som har en del pensionerade grannar som kan ställa upp. Men det är ju lång tid även för dem att behöva sitta hemma och vänta.

Men vi håller tummarna för att det fungerar idag.

2010-12-09 @ 09:20:42
Postat av: Darkangel och fröken Jokkmokk

Hoppas ni fått den nu!

2010-12-10 @ 16:24:03
URL: http://aselli.se
Postat av: Marianne

Ja! Nu har vi fått spisen :)

2010-12-10 @ 17:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback