Något är fel!

I maj var jag till min ögonläkare. Jag blir kallad vartannat år pga att mamma har problem med för högt tryck i ögonen och det kan vara ärftligt.
Allt såg bra ut och enligt honom hade synen inte nämnvärt förändrats sedan sist.

För knappt två veckor sedan var jag till optikern för att byta mina glasögon då dom blivit oerhört repiga. Jag är väl inte världens mest försiktiga med dom.

Vid synundersökningen sa optikern att det bara var en lite förändring på vänster öga. 0,25.
I går hämtade jag dom nya glasögonen. När jag satte på dom kändes det jättekonstigt. Dom var så starka.
Oj sa jag. Kändes det konstigt frågade tjejen som expedierade mig. Ja, verkligen sa jag. Hon kollade min journal och sa att det inte var konstigt det var ju ganska stor skillnad mot dom gamla. +1 på höger och +1,25 på vänster. Jag tappade nog hakan och sa bara VA! Optikern sa ju att det bara var en liten förändring. Hon gick och kollade med honom och han kom och tog över. Sa jag att det var bara en liten förändring...oj, då sa jag nog fel. Så här är det. Men jag kan kolla om det blivit fel på glaset vad det gäller styrkan. Han gick iväg och kollade. Nej, det är rätt. Du kan väl testa dom i morgon och se hur det går. OK. Men jag är mycket skeptisk.
I dag tog jag på dom vid datorn. Men dom åkte av snabbt. Det kan inte vara rätt.
Har lust att gå till en annan optiker bara för att dubbelkolla.
Kom också att tänka på att det var så himla varmt den dagen jag gjorde synundersökningen och det blev imma på testapparaturen. Kan det ha påverkat. Han fick torka torrt en gång.

Det kan i alla fall inte vara rätt.

Dom får ligga kvar där tills jag kommer tillbaka till optikern.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Näää,.... vilket skit!



PUSS!

Postat av: Mimmi

Om du inte mår bra av glasögonen så skall de fixa till det så det så! Stå på dig.



Själv har jag råkat ut för fenomenet att bli närsynt på gamla dar...behöver inte längre läsglasögon...men behöver på långt håll....Så det kan bli!

2010-08-10 @ 15:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback