Inställd barnvakt och middag

Stefan har varit i Holland ett par dagar men är på väg hem nu.

I går skulle jag har varit barnvakt åt Max medan Sandra och Nicklas gick på sitt första föräldramöte. Men så fick den lille skrutten lunginflammation. Den lille, lille skrutten. Så typiskt när dom börjar på dagis.
Jag vill inte bli smittad med tanke dels på min kommande resa och dels för att inte föra det vidare till mamma och pappa. Nicklas fick vara hemma istället. Det var nog skönast för Max också.

Jag fick en lugn kväll hemma i stället. Kom i säng tidigt och somnade efter ett par minuter.

I morse larmade mobilen 5,30 och jag gick upp och gick på löpbandet.
I kväll åt jag middag hos mamma och pappa. Jag åkte dit direkt efter jobbet. Mamma bjöd på lax med purjolök och dilltäcke.
Gott. Efter det fick jag jordgubbar och glass. Det kändes lite somrigt.

Pappa som är hemma efter en 2-veckors vistelse på växelboendet har fått problem med ett öga. Först trodde mamma att han förlorat synen helt. Han ville slänga sina glasögon och höll hela tiden på och satte handen framför ögat. Ögat var rött och irriterat. Då kom hon på att hon skulle testa med ögondroppar. Hon pratade med ögonläkaren som tyckte det var en bra idé och lovade att dom skulle pressa in honom nästa vecka om det inte blev bättre.  
Nu har han fått droppar ett par dagar och det verkar som om det hjälpt. Det vore ju hemskt om han inte skulle kunna läsa tidningen heller. Läsa och läsa, jag vet inte om han kan läsa men han sitter väldigt länge och tittar i tidningen i alla fall.

Efter att ha sett Ernst på TV göra en Lavendelskallra (han sa så) så gick jag också och tog in lavendel och gjorde en. Inte blev den lika fin men den luktar lite gott i alla fall.

Nu har Stefan kommit hem. Dags att göra kväll. I morgon ska vi hämta små skruttarna på fritids och dagis.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback