Påsken är över...

Nu är vi tillbaka efter en tripp ner till Mjölby och Huskvarna. Vi stack iväg i fredags förmiddag. Jag trodde vi varit smarta som väntat till fredagen med att åka. Me ack vad vi bedrog oss. Köerna började så smått när vi skulle ut på Essingeleden sedan lättade det lite för snart stoppa upp igen och så fortsatte det tills vi passerade Södertälje.
Vi hade tänkt stanna och ta en fika på Stavsjö som vi brukar. Efter oss körde två bussar upp på planen framför restaurangen. Jag hoppade ur och sprang in för att beställa innan alla ur bussarna kom in. Under tiden skulle Stefan leta parkeringsplats. Jag vände i dörren. Det var smockat med folk och långa köer. Vi fortsatte en bit och tänkte att vi kunde ta en kopp kaffe på Mc D en bit därifrån. Men även där var det fullt med folk. Det slutade med en ståfika på en OKQ8-mack. Alla hade visst tänkt som vi och väntat med att åka till fredagen.
Hos Britt-Marie och Bosse bjöds vi på god köttfärssoppa till lunch. Vi tog en runda och tittade lite i Mjölby innan det var dags att äta middag som bestod av jättegoda rullader med sås och potatis mm. På kvällen tittade vi lite på Stefans filmer från Etiopienresan bl.a.
Efter en god och trevlig frukost på lördagsmorgonen tackade vi för oss och åkte vidare ner mot Huskvarna.
Hos Iffe & Kerstin fick vi lunch bestående av god lax med potatis och någon typ av sås som jag tror innehöll grädde och äpple mm. Gott. På kvällen blev det lite påskbuffé. Vi hade förvarnat om att vi inte ville ha så mycket mat och jag tänkte mig verkligen för.
På söndagen tog vi som vanligt en sväng ner till A6 Center där jag letade efter gardiner till vårt TV-rum. Men jag hittade inga som jag ville ha. Däremot hittade jag en visp som jag inte trodde fanns längre. Den måste jag köpa. Det blev även 4 st bordstabletter, ett par strumpor (hade glömt ta med byte) och en duschkräm (som vi också glömt ta med).
Eftermiddagen och kvällen blev lugn, med lite TV-tittande och Stefans filmer som även Iffe och Kerstin ville se.

I dag efter ganska tidig frukost gav vi oss av hemåt. Vi stannade till i Linköping för att köpa plafonder till vår hall. Dom har en bra lampaffär där vi köpt lampor tidigare. Vi sprang också in en snabbis på IKEA för att titta efter gardintyg men det enda jag kunde tänka mig var såklart slut.
Vi var hemma vid 14-tiden. Utan att ha fastnat i några längre köer tack och lov.
Vi hann inte mer än hem så började Stefan riva ner från väggarna i TV-rummet och påbörja förberedelserna för tapetsering. Jag åkte och handlade inför veckans måltider. Nu blir det strikt mathållning igen.

Så här fint har B-M och B i sitt vardagsrumsfönster.

Middag. Britt-Marie, Bosse och Stefan

Bosse undrar om brödet är mögligt men det var ju bitar av oliver.....


Ett sånt här tvättbänkskåp som B-M & B hade köpt ska vi också köpa. Så smart att få undan allt bakom dörrarna. Idag har jag bara ett draperi för.


Min nya visp. Så bra att vispa grädde med! Fast....det ska ju inte jag äta!

Stefan står inte i skamvrån! Han har börjat förbereda tapetseringen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att se - och vad kul att du hittade en sån där visp! Var ju inte länge sen vi pratade om det ju...



Vad duktiga ni är som drar igång med renoveringen så fort ni kommit hem!



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback