Veckan som gick....

...var i stort sett som alla andra veckor. Egentligen händer det väl inte så mycket.
I onsdags var vi barnvakt ett par timmar till Mathilda och Melker. Första timmen var jag ensam med barnen. Vi pysslade lite med piprensare bl.a. Efter någon timme kom Stefan som varit på spinning. Strax efter kom även Sandra hem.
Barnen hade lite show för oss innan det var dags att lämna dom.


Melker i piprensglasögon med "glas" av gladpack.


Melker showar för oss. Mathilda fick jag absolut inte fotografera.

I torsdags var det prova-på-möte på kören. Eftersom vi hade sån abstinens efter att få sjunga gick vi dit. Heinz skrattade åt oss och frågade om vi var medvetna om att det var prova-på-kväll. Och visst var vi medvetna om det. Som vi hade fnissat medan vi väntade där i trappan i över 1 timma.
Och det var ju roligt som vanligt även om vi ju hört allt tidigare. Men vi fick ju sjunga lite i alla fall. Vi var inte ensamma bland "veteranerna". Det var några till som dök upp.

I fredags var jag hos Mamma & Pappa en stund efter jobbet. Mamma och jag träffades på Coop för att kolla deras Cateringutbud. Mamma ska beställa till sin 80 årsdag den 10 oktober.
Sedan åkte vi hem till Pappa och fikade. Kvällen tillbringades hemma i lugn och ro. Vi åt en god middag med räkbakelse, som jag köpt på Coop, till förrätt. Sedan Tagliatelle med laxsås. Vitt vin till det. OCH vi kunde sitta i uterummet och äta. Så mysigt.

Solen som håller på att gå ner färgar himlen vacker rosa. Tyvärr syns det inte lika bra på bild som i verkligheten.

Inne i uterummet slog vi igång infravärme när det blev lite kyligare på kvällen

I går var vi barnvakt igen. Den här gången till Max. En enklare barnvakt har vi nog inte haft. Det var inga som helst problem. Vi tog över kl. 16 då Sandra och Nicklas gjorde sig i ordning för att gå på kräftskiva. Stefan skjutsade dom till festen medan jag gav Max mat. När Stefan kom tillbaka lekte vi en stund innan det var dags för oss att äta. Max satt nöjd i sin stol medan vi åt. Vid halv sju började han bli trött. Jag gjorde honom i ordning för natten och ordnade en flaska välling. Vi lade oss på sängen och han åt sin välling. Ända gången han knorrade var när jag tog ut nappen ur munnen för att kolla att han fick i sig något. Efter ett tag åkte ögonen igen men han fortsatte att äta ända tills han somnade. Två gånger fick jag gå in och ge honom nappen och buffa lite på honom under kvällen. Tror nog mest att han drömde för han verkade inte vaken.
Stefan och jag kunde sitta och titta på Här är ditt liv och senare filmen Brokeback Mountain. En film jag tyckte var jättefin.
Vid midnatt ville Sandra och Nicklas bli hämtade så Stefan åkte iväg medan jag plockade ihop våra prylar för att kunna åka hem direkt när dom kom tillbaka.
Jag pratade med Sandra i dag och hon berättade att Max sovit ända till sex i morse. Fått mat och sedan somna om till ca halv nio. Kanske var han i chock. Nä! det tror jag inte.


I dag har vi tagit det lugnt. Vi låg ganska länge och strosade sedan runt i morgonrock i flera timmar. Sedan tog vi en tur till Uppl Väsby Centrum där Stefan köpte skor inför sin Etiopienresa. Byxor till galamiddagen med Cycleeurope. Jag köpte en bh och beställde en ring i guld. Sedan har jag röjt lite utblommade växter i trädgården och strukit skjortor/blusar.
En ganska skön söndag i mitt tycke.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Knas-Melle :)



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback