I dag...

..brann det i en fastighet alldeles i närheten av mitt jobb. Vi hörde på radion om branden i morse när vi vaknade och kunde se röken på långt håll från vårt köksfönster. Läskigt. Vad skulle man göra om man kom till sitt arbete och allt har brunnit ner. Vad händer vid såna tillfällen? Finns det någon lönegaranti som träder in som vid konkurser? Usch det är läskigt med alla bränder överallt.
I kväll har jag tagit hand om krikon och lingon som vi fått av våra snälla grannar A-M & E. Lingonen var till och med rensade. Tack, tack snälla ni.

Jag har också städat kylskåpet vilket var behövligt. Inte så mycket att slänga denna gång men hyllorna behövde rengöras. Nu är det rent och snyggt men ganska tomt.
Jag har helt tappat det där med att göra matsedlar och storhandling som jag hade som målsättning vid årsskiftet. Måste verkligen ta upp det igen. Det är så skönt att veta vad man ska äta från dag till dag.

I dag är det höstdagjämning och det har faktiskt varit ganska höstlikt.
Nu säger metrologen på aktuellt att det fortfarande är sommar i större delen av landet. Dyngstemperaturen är över 10 grader förutom i nordligaste delen av landet. Till helgen ska det bli höga temperaturer igen! Upp emot 20 grader. Härligt.


I vår tvättvinda häromdagen.



Kommentarer
Postat av: Christina

Tänk om jag var lika flitig som du, skulle behövas. Visst är det farscinerade med spindelnät.

Det måste ju finnas försäkringar som täcker sådana kostnader, kan inte tänka mig annat.

Ha det gott

Postat av: Mimmi

Du kanske läste på facebook vad jag skrivit om brand annars så var det att jag mannen o hund var ute och gick en kväll vi passarerar en villa där mamman pekar på huset och säger vårt hus brinner! Mannen och dottern + kanin finns också utanför. Brandlarmet hade gått och du upptäckte att bastun brann! Så vi kom förbi när de väntade på brandkåren. Nu tror jag itne så mkt blev skadat och att de t o m kan bo i huset. Kl var 1930 när vi passerade men vad hade hänt om det var 4 timmar senare om de låg i sängarna när de hörde brandlarmet.

2009-09-27 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback