Vart tar alla tappade sugar vägen...

...var det väl någon som sade? Eller han sa nog att Världen är full av tappade sugar!

Just nu känns det som om jag har tappat både sugen och lusten till det mesta.
November är tyvärr ingen rolig månad. Det enda som är roligt är att Nicklas är född i november. Det enda ljuset i novembermörkret.
Min dröm just nu är att sitta i en stuga i ödemarken med ett vackert snötäcke utanför.
Att sitta framför en brasa med en bok. Ta en och annan promenad. Äta gott, sova och bara vara. Ta dagen som den kommer, äta när hungern sätter in.

Men det skulle säkert inte bli så mysigt som jag tror.

Snart är det december och det brukar kännas bättre. Då alla ljusstakar och stjärnor kommer upp. Men innan dess ska vi genomföra begravningen av svärmor och därefter fira den älskade sonens födelsedag.

Nä nu ska jag ta nya tag och i kväll är det körsång och det är ju roligt. Så roligt att jag nog kommer att känna mig gladare i morgon.


Kommentarer
Postat av: inger pudas

Hej syster! Jag håller med dig om att det är tråkigt just nu. Men ni har ju haft det lite tufft så det är inte konstigt. Jag börjar känna mig lite piggare nu. Är fortfarande lite trött. Hoppas att det snart känns bättre för dig oxå. Vi får väl höras någon kväll. Va rädd om dig. Kramar från din lillasyster.

2009-11-12 @ 21:14:58
Postat av: Mimmi

Ja det känns lika grått i själen som det ä rpå himlen vad skall man göra . Jo - gör varden till fest, laga lite extra goda middagar...tänd lite ljus och varför inte ett glas vin kanske t o m en måndagkväll.

Gör de roliga utflykterna nu under helgen de där man tänker men som man hela tiden skjuter upp.



Bara lite extra guldkanter ..så lyser vardagen upp lite!

2009-11-13 @ 18:22:50
Postat av: Mimmi

Ja det känns lika grått i själen som det ä rpå himlen vad skall man göra . Jo - gör varden till fest, laga lite extra goda middagar...tänd lite ljus och varför inte ett glas vin kanske t o m en måndagkväll.

Gör de roliga utflykterna nu under helgen de där man tänker men som man hela tiden skjuter upp.



Bara lite extra guldkanter ..så lyser vardagen upp lite!

2009-11-13 @ 18:23:06
Postat av: Sandra

Ja du mamma.. förhoppningsvis går dom upp i rök!

Hoppas att ni får en finfin helg och att det känns lite bättre efter det!



Kram på dej allra bästa och käraste mamma!

Postat av: Christina

Ja ibland känns det tungt, upplever att många känner så nu men det är ju så himmla grått och trist också och det förbättrar ju inte måendet.

Sedan är dödsfall och begravning för det mesta jobbigt. Tur att sonens födelsedag lyfter upp november. Jag önskar dig en bra lördagkväll, kram

2009-11-14 @ 16:43:59
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback