Min dag....

Så har jag klarat av min födelsedag också. En perfekt sådan om jag får bestämma. Jag gillar inte att fira min egen födelsedag. Men jag tycker att det är kul att uppvakta andra som fyller år. Det finns säkert en massa teorier om varför jag inte gillar att bli firad själv, kanske det där med att inte stå i centrum eller nåt. Men nu är det så.

På morgonen ringde Stefan, som var i Holland, och ville att jag skulle kolla i lådan i hans sängbord. Där låg ett kort med instruktion att titta i skåpet på sängbordet och där minsann låg ett paket. Jag fick Adobe Photoshop! Som jag önskat mig så länge.


Strax efter halv sex hämtade fam. Åström upp mig för vidare transport till Knivsta och Grekens Taverna.

När vi klev ur bilen vräkte regnet ner. Så att sitta ute var inte att tänka på.

Vi gick in och fick ett bord. Efter en stund anslöt även Nicklas, Sandra och Max. Då plockade Mathilda fram ett paket och gav till mig. Jag hade sagt till barnen att vi struntar i presenter och sånt och så går vi bara ut och äter ihop. Och så blev det, men jag fick presenter ändå? Aldrig lyssnar dom på sin gamla mamma (men jag blev glad i alla fall). En fin bok med salladsrecept och en manikyr när jag själv vill. Tack, tack. Något jag verkligen önskat mig.

Nu var alla samlade och vi kunde beställa maten.

Barnen som var hungriga fick beställa i förväg och hade fått in varsin pizza.


Jag, Sandra Ö och Nicklas beställde Pikilia nr 3. Souvlaki, biffteki och fläskfilé med tzatziki och tomatsås.

Sandra och Micke beställde Mezetallrik.

Och även om Melker hade sagt på dagis att han skulle på restaurang och fylla mormor så blev det inte mycket alkohol. Jag tog en vanlig folköl, Nicklas tog en Carlsberg Hoff och dom andra valde cola, sprite eller bubbelvatten.

Till efterrätt blev det Baklava med glass och vispgrädde för mig, Micke och Sandra Ö (fast hennes var en lite annorlunda variant och hette något annat). Sandra tog stekt banan med kolasås, glass och vispgrädde. Nicklas tog Banana split och barnen glass med kolasås.

Efter allt det var jag nog fylld ändå, men bara av mat. Så lite rätt hade Melker ändå.


Strax efter åtta hade vi ätit färdigt och begav oss hemåt. Det var ju arbetsdag dagen efter.


Väl hemma skulle jag börja förbereda maten tills I & K kommer i kväll. Upptäckte då att den dill jag skulle använda hade blivit alldeles gul. Dessutom hade jag missat att jag behövde en citron. Det var bara att sätta sig i bilen och dra iväg till Coop. Jag som stressat dit på väg hem från jobbet för att slippa åka efter middagen. Stress är inte bra.....

När jag höll på med maten kom Stefan. Ovanligt tidigt. Han brukar inte komma förrän vid elvatiden annars. Kul. Nu hann vi ta en kopp te innan det var dags att gå till sängs. Nu fick jag ett paket till! Ett nytt Objektiv till kameran. Yes! Nu ska jag kunna ta riktiga närbilder. Tack älskling!


Tack älskade, barn, barnbarn, svärdotter och svärson för att ni förgyllde min dag.


I dag är det 37 år sedan vi förlovade oss. 


Grekens Taverna & Bar


Här kollar vi nog om det är Sandra, Nicklas och Max som kommer.
Melker var så fin i Skjorta och slips och håret i fin tuppkam.


Melker, Nicklas och Sandra Ö. Max sover sött i vagnen.


Micke, Sandra och Mathilda

 

Barnens Pizza                                         Min mat. I mitten en "korg" av lök med tzatziki

 

Sandras & Mickes Meze                          Baklava som jag, Micke och Sandra Ö åt

Nicklas efterrätt                                          Sandra Å:s efterrätt

Barnens glass

 

Melker, Max och Sandra

Melker provar mina glasögon.

Mathilda ritade av Nicklas. Jag vet inte riktigt hur hon ser på Morbror Nicklas.

Nicklas säger: Jag är snyggast här. Jag är cool.

På byxorna står det Love me Baybe. Knas-Mathilda.

Mathilda ritar.

Mina presenter.

 

Stefans födelsedagsrapport kommer senare........Just nu varken hinner eller orkar jag.

Senaste dagarna har varit så mycket stress och så mycket dubbelslag på hjärtat.

Nu ska jag försöka ta det lite lugnare.

Förresten har jag kommit på vbarför jag inte gillar att fira min födelsedag. Jag skulle inte kunna njuta av den efter alla förberedelser. Nästa gång jag fyller jämt tar jag barnen med familjer och sticker utomlands eller nåt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Christina

Grattis i efterskott! Härliga bilder på er och vad god maten ser ut. Ha det gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback