Kör för alla....

...har haft vårens konsert i Berwaldhallen idag.
Åh, vad kul det är. Och det gick så bra!
Vår konsert började klockan 13. Men vi skulle vara på plats 12. 10,30 åkte vi hemifrån. Hämtade Sandra och åkte mot Stinsens Köpcentrum. Vi var där 10 min innan affärerna öppnade. Sandra hade sett en guldjacka som jag ville ha till dagens konsert. hon kom inte riktigt ihåg i vilken affär den fanns men nu hade vi god tid att leta rätt på den. Kl. 11 när dom öppnade gick jag in tog fram en storlek som jag trodde skulle passa, provade och gick till kassan och betalade. Snabba puckar.

Vi åkte vidare till Berwaldhallen och var där en halvtimme innan utsatt tid. Men vi var lång ifrån först.
Strax före 12 släpptes vi in. Sandra och jag tog som vanligt plats längst fram i bruna stämman. För dagen hade vi fått förstärkning från Stockholmskören, vilket var jättebra. Men vi blev i stort sett bortträngda från våra platser av några som skulle backa upp oss. Det kändes inte helt ok. Det var ju trots allt vår konsert och dom skulle ha två konserter efter oss.
Lite sura miner fick vi för att vi inte flyttade på oss. Det var dagens enda lilla grums i glädjebägaren.
Jag fick lite panik innan konserten när jag upptäckte att jag glömt mina glasögon i bilen. Som tur var kom Eva och Thordan och satte sig på första bänkraden och jag kunde låna Evas glasögon. Men det var inte mycket jag behövde kolla i textpärmen. Jag som trodde att jag inte skulle komma ihåg i texterna alls.
Allt gick jättebra och vi satte stämman i Öppna din dörr.
Det var så himla kul och jag är så glad och lycklig för att jag vågar. För bara några år sedan skulle jag aldrig ha gjort det.


Där står jag i min guldjacka som nr 3 från höger i främre raden.
Jag vet att man egentligen inte ska lägga ut bilder på andra människor utan deras tillstånd. Men var man med här så vet man att filmer från konserten kommer att läggas ute på Youtube. Så jag tar mig friheten att lägga ut detta kort.

Efter konserten samlades vi utanför huvudentrén. Micke, barnen, Mickes pappa, Eva, Thordan, Sandra, Nicke, grannarna A-M & E, fd grannarna E & H, Sandras kompis V och hennes dotter samt V:s mamma. Alla var nöjda med vår konsert.
Måste också notera att dom två personer som stod bakom oss i torsdags och som sjöng så fel (som jag skrev i ett tidigare inlägg) dom stod nu i den gröna stämman. Hoppas att dom sjöng rätt där.

Stefan, jag, Sandra Ö, Nicklas, grannarna och fd grannarna bestämde oss för att gå till Källhagens värdshus och äta. Dom andra åkte hem.
Vi fick vänta en stund innan det blev ett bord ledigt utomhus. Som tur var sken solen.....ända tillsvi fick in maten vill säga.
Men då kördes ett tak ut och vi satt skyddade.
Jag åt en jättegod grillad kyckling med grönsaker och smörstekta små potatisar.
Efter maten skildes vi åt. Grannarna och fd grannarna tog bussen i mot city medan vi gick till bilarna och tog oss hemåt.

I kväll har vi varit över till Sandra, Nicke och Max en liten stund. Jag har gosat med Max medan Stefan och Sandra bar/drog in deras vitvaror som stått i uterummet i väntan på att deras kök ska byggas om.

Nu är jag trött. Det märks att man varit lite spänd inför dagen. Men nu är det bara glädje.

I morgon blir det morgonpromenad oavsett om det regnar eller snöar. Nu måste vi komma igång igen.
Upp med tuppen kl. 5 alltså!

Kommentarer
Postat av: Bim

Kul att läsa din version! Kolla gärna in i min blogg. Finns tre inlägg där med filmer och bilder och text! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback