Idioter....

.....finns det tydligen gott om.
I går när vi var på väg hem från Maxi fick vi stanna vid ett rödljus. Det blev grönt och vi körde vidare 50 km (högsta tillåtna hastighet. Framför oss är det dags att välja om man ska åka rakt fram mot stationen eller byta fil och åka till Centrum.
Nu skulle jag som tur var inte åka mot centrum för helt plötsligt vrålade det bara till vid sidan om mig och en motorcyklist kommer farande i en hastighet på säkert långt över 100 km. Hur i hela friden tänker man då. Jag hade aldrig hunnit reagera om jag valt att byta fil. Framför mig körde andra bilar så motocyklisten hade inte kunnat väja förbi mig på den sidan och på andra sidan är det en refug. Jag blev alldeles skakig när jag tänkte på vad som kunnat hända. Inte konstigt att det dör så många MC-åkare. En del borde aldrig ha fått MC-kort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback