I torsdags...

på efter middagen ringde Nicklas mig och var ledsen. Han hade så ont i armen och undrade om jag kunde ta Max medan han och Sandra åkte till Danderyd. Nicklas grät, och det gör han inte i onödan, så jag förstod att han hade riktigt ordentligt ont.
Ringer mina barn och är så ledsna då släpper jag allt och åker till dom. Jag berättade för cheferna vad som hänt och att jag  skulle åka hem. Det var ok för dom.
När jag kom packade Nicklas och Sandra ihop sina prylar och åkte till Danderyd. Jag och Max gosade i soffan innan det var matdags för honom. Efter maten var han så trött och somnade i vagnen. Senare kom Stefan med varsin sallad åt oss. Vi hade sms-kontakt med Sandra och Nicklas under hela kvällen. Dom fick vänta och vänta och vänta. Personalen var nonchalant och sur. Inte kul alls.  Kl. 22 kom Sandra hem igen och Nicklas var inlagd för kontroll. Först fick dom sitta i flera timmar utan att någon brydde sig om dom och sedan blir han inlagd. Svensk sjukvård är fantastisk.
Det här var första gången jag var helt ensam med Max. Inga som helst problem. Han var så glad och gosig. Inga problem att få honom att somna heller.
Vi hade bestämt att vi skulle fira Max ½ årsdag kombinerat med Valborg. Men nu då Nicklas blev inlagd så avblåstes det.

I fredags blev Nicklas utskriven utan att dom gjort något speciellt, han fick starkare smärtlindring bara.
Det visade sig att han var tillräcklig smärtlindrad för att han skulle vilja fira lillskrutten i alla fall. Knytis hade vi bestämt så jag gjorde "sovlaki" av fläskfilé med fetaost.

Vi hämtade upp Sandra Å och barnen och åkte ut till familjen Öhlin-Ekwall. När vi kom var Sandra Ö:s Mamma, Pappa och Bonusmamma redan där.
Sandras pappa stod vid grillen och det var bara att langa mitt kött.
När vi precis satt oss till bords kom även Micke.
God middag blev det. Sandras pappa och bonusmamma kunde inte stanna efter middagen så dom bröt upp ganska tidigt.
Det var så varmt och härligt ute. Barnen hade kul på studsmattan.


Längst upp Sovlaki, baconlindad banan och grillad rödlök.
Nere till vänster fläskfilé och till höger majskolvar och grillad lammkorv.
Så smaskigt. Till detta åt vi pastasallad och olika såser och röror.


Sonen med armen i gips, Stefan och Melker väntar på att vi ska äta.



Mathilda slår volter på studsmattan.



Melker kunde också.

Senare på kvällen blev det Majbrasa och tipspromenad ordnad av markägaren i området intill. Jättetrevligt. Sandra ringde brandförsvaret och vi fick ok att tända brasan. Markägaren bjöd på kaffe, grillad korv, dricka godis och allehanda drycker.
Tipspromenaden var ursvår och det blev rena gissningar på 9 av 10 frågor. Av oss var det Melker som hade flest rätt. Sedan Mathilda och jag. T o m priser fick vi. Jättekul och trevligt. Men det var SÅ kallt. Familjen Åström åkte redan innan brasan tänts och vi åkte strax efter 22. Då var jag genomfrusen.


Lite ledsen Max tröstas av farfar.


Tipspromenad. Sandra Å, Mathilda och Stefan.


Här går hela familjen Åström.


Sandra tänker stå på händerna....eller?


Sjörövar-Max. Efter en stund somnade han så gott i vagnen och snarkade som hen hel karl...Pappa upp i dagen.


Barnbarnet Ronja måste också få vara med även om hon gjorde allt för att nonchalera mig när jag ville fotografera henne.






 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stackars stackars lillebror... men vilken trevlig kväll vi fick!



Nu är vi sugna på att köpa en egen studsmatta...



Puss & kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback