4 lediga dagar....

Jag är så himla glad att vi inte åkte till Linköping i helgen. En stor börda har lyfts från mina axlar i och med det.
Förberedelserna inför Stefans dag är i full gång.


Två plåtar med bullar är just färdiga och nerplockade i fryspåsar.
Nu ska jag fortsätta med lite tårtbottnar.

I går kom äntligen dom nya gardinerna upp. Dom som jag köpte på IKEA när vi var där med Sandra Ö för en hel evighet sedan. Eftersom jag inte gillar att hänga gardinerna i "hällor" så har jag fått sprätta bort dom och sytt på veckband i stället. Sedan skulle dom läggas upp också. Ett tyg som det inte är någon som helst styrsel i är inte lätt att jobba med. Jag har mätt så att alla gardiner var lika långa och ändå så hänger några som dom ska och några ligger lite mot golvet.  Fem gardinlängder var det och det hela tog lite tid. Men det blev ganska bra.

Stefan har varit ute på en lååååååååång cykeltur på morgonen. Han stack strax före 9 och kom tillbaka 1½ timme senare.


Vad var det vi sjöng i kören.... I'm too sexy for my shirt, too sexy for my shirt...

Ja, ja det är väl funktionellt i alla fall. Men snyggt, Nä!
Rättelse!! 1 tim och 47 min var han ute!

Nej ut i köket och fixa tårtbottnar nu!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback