Stefans dag....

Innan vi åkte till Toscana fyllde Stefan jämnt!
Dagen började med att barn och barnbarn kom och knackade på fönstret halv åtta på morgonen.
Med sig hade dom en härlig Champagnefrukost som dom dukade upp i vardagsrummet.

Efter frukosten lämnade Sandra barnen i skola och på dagis innan hon och jag åkte och kompletteringshandlade lite medan Stefan ställde i ordning alla bord i trädgård och uterum.
Kl. 11 kom maten som levererades från
Våfflan . Så jäkla mycket mat! Och jag som inte trodde att det skulle räcka.
Vi hade satt en start för Öppet hus kl. 15,00. Och nästan alla kom samtidigt. Både bra och dåligt. Bra för att det då inte blir så långdraget och maten behöver inte stå framme så länge. Sämre för att man inte hinner med att prata med alla.
När nästan alla kommit travade barnen med familjer in genom ytterdörren, in i vardagsrummet där dom lade ner en 9 meter lång flaggstång till en häpen jubilar. Det hade hade han inte väntat sig. Kul.
Vi hade verkligen tur med vädret. Det var strålande sol och varmt.
Alla fick plats och maten var uppskattad.
Själv hann jag inte med så mycket mat. När jag lagt för mig lite av varje råkade Melker stöta tlll bordet och välta ett glas rött över mina vita kläder. När jag bytt om och gick ut igen så var min vindränkta mat borta och det var dags för kaffe och tårta. Men det gjorde inte så mycket. Jag har lite svårt att äta när jag plockat med mat och allt runt omkring.
Jag tror att dom flesta tyckte att det var trevligt och gott. Dom sista gick runt halv tio på kvällen. Då var vi rätt möra och jag insåg varför jag inte vill fira mina födelsedagar. Jag skulle ju få fixa allt själv och sedan skulle jag inte kunna njuta av det.

Jag som var rädd för att maten inte skulle räcka och hade kompletterat med räkor och limeaioli, ostar och baguetter. Men ack vad jag bedrog mig vi hade beställ mat för 8 personer mindre än de som kom och ändå hade vi så mycket över. Vi delade ut mat till barn, föräldrar, syster och till sist en granne som förbarmade sig över lite rester. Då hade jag dessutom slängt massor.

Några bilder från dagen:

Barnen satte upp skyltar runt och på huset.


Här kommer barnen med Champagnefrukosten.
Sandra och Nicklas i tjusiga födelsedagshattar från IKEA.
Glad Mathilda också.


Ett härligt frukostbord. Ordnat av våra ljuvliga barn med familjer.


Sonens svärfar J och grannen E vid dammen.


Lite mingel innan maten.


Några av gästerna i uterummet.


Lille Max i mamma Sandras famn


Några av Stefans arbetskamrater.


Iffe och Mathilda i samspråk.


Melker


Kerstin ser fundersam ut.

Nu får det räcka med bilder....

Stefan fick massor av presenter. En av dem (från hans jobb) var en ballongfärd! Och...även jag ska flyga ballong tycker dom.
Törs jag det? Stefan har gjort det en gång tidigare och då åkte Sandra med. Ja, ja vi får väl se hur det blir med det.
Stefan fick många fina buketter och det var ju lite otur att vi åkte iväg till Toscana bara en dag senare.


Lite av blomsterprakten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback