Midsommar

Vi hade bestämt att vi inte skulle göra någonting den här midsommaraftonen. Det har varit så mycket den här våren och försommaren och jag kände att jag helt enkelt inte orkade. Tidigare år har vi oftast varit hos oss och det är jätteroligt men det är ju ändå en massa planerande. Och vi har ju alldeles nyligen haft Stefans födelsedagsfirande.
Nu blev det ett lite lugnare firande med familjen Åström hemma hos dem.
Sandra och barnen kom upp till oss på förmiddagen och vi klädde oss i regnkläder och stövlar för att sedan gå ut i skogen och plocka blommor och grönt till midsommarstången.
Det hade regnat tidigare och nu hängde det i luften. Men vi klarade oss undan det.

Väl på Hallonstigen klädde vi stången och gjorde kransar. Det är den första midsommarstången jag sett som är klädd i kaprifolblad i stället för björklöv. Men man tager vad man haver. Micke och Sandra fixade sillunch som vi faktiskt kunde äta på uteplatsen. Det har varit väldigt konstigt väder under hela dagen, ömsom sol ömsom moln och lite småkallt.
Efter lunchen blev det dans runt stången.

Därefter hamnade vi alla i någon sorts trötthetskoma och det blev lite halvjobbigt men det gick över efter en stund. Sandra, Stefan, Mathilda och jag spelade ett Melodifestivalspel som Mathilda och jag vann (fast egentligen var det nog Sandra och Stefan som vann)
Sedan var det dags för grillning. Micke och Sandra fixade med maten medan Stefan och jag lekte med barnen.
När klockan var halv tio orkade vi inte längre. Barnen men även vi var trötta. Vi är sannerligen ett gäng nattsuddare...eller nä!
Lite bilder från dagen:























Tack för idag!

I morgon blir det förmodligen trädgårdsarbete.




 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack själv!

Det var trevligt tycker jag!



GOD NATT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback