En sån lördag....

Efter frukost bar det av hem till Mamma & Pappa för att hjälpa dom lite med taveluppsättning mm.
Det börjar arta sig. Stefan skruvade ihop en lagerhylla till klädkammaren som Mamma sedan kunde fylla med prylar (hyllan alltså). Nu börjar det bli ordning där. Jag satte upp lite tavlor och skruvade ner en skåplucka i köket så att Mamma fick en hylla för sina receptböcker.
I fredags sydde jag upp gardiner som vi satte upp i vardagsrummet. Nu är det gardiner i alla fönster.
I morgon kommer några killar från kommunens fixargäng och hjälper till med uppsättning av hylla för stereon. Snart är det helt färdigt. Skönt.

När vi var klara hos M & P åkte vi till Coop och handlade lite och till pizza/salladsbutiken där vi köpte varsin sallad som vi skulle ha med oss till nästa anhallt. Hem och duschade och tvättade håret. Jag som har typiskt mjukt skandinaviskt hår har köpt en typ av hårgele som ska ge stadga. I med det i håret, bråttom, bråttom..... torka och kamma ut...... Ehhh det gick inte att kamma ut. Jag slet med borsten för att åtminstone få en slät yta på håret. Jag hade ingen tid att spola ur och börja om igen. In i bilen med vår picnickorg för vidare färd till Björklinge. Ut på landet visade oss GPS:en och jag började bli orolig att vi inte skulle hitta. När vi åkt låååångt ringde jag min chef U som redan var där och hörde så att vi var på rätt väg. Det var vi. Han såg oss komma på vägen nedanför.
 Nu skulle vi bevista vår arbetskamrat R och hans N:s bröllop. I trädgården! Regnet hade öst ner hela dagen och gjorde det fortfarande. I flera små grupper stod gästerna och huttrade under paraplyer och i regnkläder.
Efter någon timme var det dags. Det blev ett mycket annorlunda men fint bröllop med prästen i svart skinnpaj med Cadillac på ryggen.
Efter vigseln bänkade vi oss i logen och åt medhavd matsäck (därav våra sallader vi inköpt tidigare). Det fanns grillar men vi hann inte förbereda något att grilla. Det gick bra ändå. Ett ganska kul grepp att ha knytis på brölloppet. Dom bjöd inte på något annat än lokal och önskade sig inte heller något. Nu fick dom ju lite presenter i alla fall. Av oss på jobbet blev det en Smartbox med en hotellnatt inkl. frukost för två samt en blombukett.
När N & R dansat den traditionsenliga bröllopsdansen som här blev en "tryckare" var vi tvugna att tacka för oss och åka tillbaka till Uppsala. Det kändes lite trist. Hade gärna varit kvar en stund för att se hur kvällen avlöpte.
Några foton törs och vill jag inte lägga ut från bröllopet eftersom jag inte frågat om lov.

Fortfarande öste regnet ner. Nu var det dags att ta sig till Fyrishovs folkpark. Caroline af Ugglas hade konsert och vi skulle köra till några av hennes låtar.  När vi kom dit hade precis EMD avslutat sin konsert och det var ren lervälling framför scenen. Vi i kören skulle stå precis nedanför scenkanten och vända oss ut mot publiken. Det var så lerigt att jag hela tiden fastnade med fötterna. Dom liksom sögs fast i geggan.
Den tappra publiken som säkert var färre än vi var i kören stod under sina paraplyer och lyssnade på oss.

Så här skrev UNT i dag:
Många av barnfamiljerna stannade kvar för att se Caroline af Ugglas, som passade på att soundchecka inför publik tjugo minuter innan hon skulle börja. Med sig hade hon maken Heinz Liljedahl på akustisk gitarr, keyboardisten David Nyström, en stråkkvartett och Kör För Alla Uppsala. Och när hon drog igång på riktigt visade hon vilket unikum hon är i svenskt musikliv - spontan, humoristisk och intensiv. Succélåten Snälla snälla och ett par Janis Joplin-tolkningar fanns förstås med på låtlistan,
men allra bäst var Du var mitt hjärta som hon framförde i en sorts "duett" med kören.

Det där sista var lite kul. För just den låten strulade Caroline till genom att sjunga verserna i fel ordning. Vi i kören blev lite ställda men sjöng snällt det vi skulle. Och vi fick börja om en gång för att hon skulle sjunga rätt...men det gick väl sådär. Glada skratt bland oss i kören blev det i alla fall och det behövdes i regnet och kylan.
Blöta men glada vände vi hemåt vid 22-tiden.
Nu kan jag säga att mitt hår var värre än tuggummi. Helt omöjligt att kamma eller borsta. Den gelén använder jag nog inte igen.
Det var riktigt skönt att komma hem och krypa i mysbyxor och luvtröja. Vi kröp upp i soffan med varsin liten whisky för att värma oss. Kollade lite på slutet av en film innan vi gick till sängs. Sedan sov vi till tio i tio i morse. Så skönt.


Fyrishovs folkpark i ösregn

Alla som står nära kameran är körmedlemmar. De andra är publik! Några fler kom så småningom.
Vi i kören var väl någonstans runt 200 st.

Knasiga Caroline gick med paraply på scenen UNDER tak ända tills någon körmedlem påpekade det.....haha

Kommentarer
Postat av: Mimmi



Den där gelen i håret hoppas du fått bort den och läs lite på förpackningen så är det nog inte det vi tänker oss som gele!...



Kan du inte skriva lite om Toscana, eller är det så att du förträngt det hela..eftersom du längtade hem...

2009-06-16 @ 08:02:34
Postat av: Marianne

Mimmi, jag var tvungen att sköja håret för att kunna kamma håret morgonen efter. Har läst nu att den visst bara ska masseras in vid rötterna. Ja, ja man ska inte ha bråttom. Jag håller på med Toscana men det tar sån himla tid att ladda upp bilderna. Jag lägger ut det jag gjort hitills.

2009-06-16 @ 09:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback