Vecka 5....svisch

nästan över. Och i helgen går vi in i februari. Det börjar bli lite ljusare på eftermiddagarna nu och det känns så härligt.
När det blir tillräckligt ljust vid 5-tiden på eftermiddagarna så kan jag börja promenera till jobbet igen.
I morgon är det fredag och vi ska hämta skruttisarna på dagis. Sedan kommer deras föräldrar samt Nicklas, Sandra och lilla Max och äter middag med oss. Det ska bli så trevligt att ha dem allihop här igen.

Den här veckan har Stefan varit i Holland från måndag till sent onsdag kväll. Jag har varit ambulerande sömmerska och åkt runt och hjälpt delar av familjen med uppläggning av jeans. I måndags var jag hos Mamma & Pappa. Jag lagade middag åt oss, potatis & purjolökssoppa, innan jag tog itu med de jeans som jag skulle korta av till Mamma. Mamma bjöd på semla till kaffet innan jag åkte hemåt.
I tisdags var jag hos Sandra och barnen. Där kortade jag av ett par Byggare Bob-byxor till Melker. Sedan blev jag bjuden på middag innan jag lade upp ett par jeans till Mathilda. Under tiden gjorde Mathilda matteläxa som jag fick äran att rätta sedan. Vi hann med en kort stund med lek innan det var dags för Melker att hoppa i säng. Medan Sandra nattade honom lekte Mathilda och jag i hennes rum. Strax efter åtta åkte jag hem. På trappan stod det två matkassar som Sandra & Nicklas beställt från
Middagsfrid . Det skulle vara mat för 1 vecka men jag tyckte det såg lite ut. Ska bli kul att höra hur det funkade.

I går onsdag var det dags för årets första syjunta. Ja, vi kallar det för syjunta men syr inte ett stygn. Inte heller stickar eller virkar vi. Vi bara pratar och äter. Men i går gav vi varandra taktil handmassage också. Skönt när man suttit en hel dag vid datorn. I går var vi hos A-M. Strax innan jag skulle gå hem ringde Stefan och meddelade att han var hemma men inte hade någon nyckel. Han trodde att jag låg och sov eftersom jag inte öppnade när han ringde på dörren. När jag svarade på mobilen kom han på att jag ju var hos A-M så han kom över dit.
Jag var dum nog att dricka kaffe så sent som kl. 21 och fick sota för det genom att inte kunna somna när jag lagt mig. Stefan snarkade och snusade ganska snabbt och jag bara vred och vände mig i säker 1 tim. Tur att vi inte skulle upp och gå morgonpromenad i morse.

I dag på lunchen hade vi en livlig diskussion om prästers rätt att säga nej till att viga samkönade par. Vår lokaltidning hade ett helt uppslag där dom redogjorde för vad kommunens präster i olika samfund tycker om saken. Åtta tydliga nej och fem klara ja av 15 tillfrågade. Vi däremot var ganska eniga och de flesta tyckte att självklart ska man få gifta sig i kyrkan och prästerna skulle tvingas att viga dem. Men det blev lite diskuterande fram och tillbaka.

I kväll har jag mest tagit det lugnt. Tittat lite på TV, surfat runt lite. Gått igenom alla recept på jakt efter ett på fylld köttfärslimpa. Jag har slängt massor av recept som jag aldrig använt och förmodligen aldrig kommer att använda. Tyvärr hittade jag inte det jag sökte så jag får försöka komma ihåg ur minnet hur man gjorde den. Så barnena om ni läser detta så är det det ni kommer att bjudas på i morgon.
Stefan är på gympa, men väntas hem vilken minut som helst. Sedan blir det hopp i säng om vi ska komma upp 05,00 för morgonpromenad.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svisch var ordet.. kan bara instämma!



Tack för hämtningshjälp i dag och tack för god middag och trevligt sällskap!



Puss & gonatt från trötter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback