Tre i veckan v. 4

Rent & fint

  1. Hur bäddar du sängen och gör du det varje morgon?
  2. Diskar du upp disken direkt efter dig? Lämnar du disk i diskhon? På bänken? Eller får det stå kvar där du satt och åt/fika?
  3. Är dina golv så rena att man kan äta mat på dem eller springer dammråttorna runt?

Mina svar:

  1. Jag bäddar sängen ordentlig, viktigt är att det viks in rätt och ordentligt nere i fotänden och sedan på med överkastet. Detta gör vi varje morgon.
  2. Nej. Jag ställer det i diskmaskinen. Sånt som inte kan diskas i maskin hamnar i diskhon tills jag har lust att ta reda på det. Men det står aldrig flera dagar.
  3. Nej, jag skulle inte äta mat från mina golv, tyvärr. Skulle vilja att dom var renare än dom är. Dammråttor fångas in så fort dom blir synliga.

Fler Tre i veckan kan du läsa här


Kommentarer
Postat av: Fru_Vår

Kul att läsa din svar. :) Min mamma var allt annat än pedantisk. Vilket resulterade i att min syster har städmani och jag fobi.

Postat av: Maria

Kikar in för att läsa dina svar.



Ha en fortsatt trevlig dag :)

2009-01-19 @ 11:45:44
URL: http://www.mimali.se
Postat av: Linda

Inne och kikar på dina svar

ha en fin måndag nu Kram

2009-01-19 @ 13:55:41
URL: http://www.blogg.mustica.se
Postat av: Anki

Ibland så önskar jag att jag hade en diskmaskin men det är ganska avkopplande att stå och diska när man väl kommer sig för att göra det.



Ha det så gott. Kram

2009-01-19 @ 17:09:36
URL: http://www.ankisblogg.se/wp/
Postat av: Annika i Arjeplog

Hejsan!

Jag har varit inne på din hemsida och kikat...



Ha det gott...

Hälsningar...

Annika

2009-01-19 @ 17:30:05
Postat av: Anonym

Hej Marianne.

Tittar in och ser att du är duktig på bäddning och sånt, samma här ler



Åh, Toscana, så ljuvligt. Jag har inte varit där men jag missar inte ett avsnitt av Solens mat så jag har varit där i anden i alla fall. Men nån gång så....

Må så gott.

2009-01-19 @ 18:14:56
URL: http://tankarihaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback