Sköna lördag...

Idag har vi inte gjort mycket. Vaknade sent och tog det sedan lugnt fram till lunchtid då vi tog en sväng till systemet och köpte lite vin (det är mat och ingår INTE i köpstoppet, så det så). En snabb sväng till Coop och sedan hem igen. Jag har gjort nya matsedlar för de två kommande veckorna.

I går hämtade vi barnen Åström på skola resp dagis. Först hämtade vi Mathilda. Därefter åkte vi till Coop och handlade mat till middagen. Sedan blv det Synsam där Stefan skulle få nya linser. Jag beställde tid för synundersökning och fick mina glasögon justerade så att dom sitter lite hårdare. sedan bar det av till dagis där vi hämtade Melker. Från det att vi kom in på dagis så gick munnen hela tiden på honom. Jag vet inte hur många gånger han sa Mormor. Dagis fröken kommenterade det: det är väldigt mycket Mormor nu.... Sedan fortsatte det så hela vägen hem. Jag tror nog att han hann säga Mormor över 50 gånger bara på den tiden. Vid femtiden kom Sandra och Micke och strax efter kom Sandra, Nicklas och lilla Max. Vi bjöd på fylld köttfärslimpa med klyftpotatis och jag tror att det var ok för den tog slut i ett nafs.
Micke och Sandra var trötta och bröt upp före åtta. Vi andra flyttade in i TV-rummet och kollade på Let's dance. Fast jag såg inte så mycket av det, jag hade lille Max i famnen och kunde inte ta ögonen från honom så långa stunder i taget. Han låg så fint och sov i min famn och senare på mitt bröst. Så satt jag i över en timme och det var så himla mysigt. Men snart var det dags för lilla familjen att åka hem till Ronja som varit ensam i flera timmar och jag fick lämna ifrån mig Max.
Men jag kan säga att jag kände en lyckokänsla fortfarande i morse när jag vaknade och tänkte på den lille gosige ungen.
Så klart älskar jag alla mina tre barnbarn, men jag har längtat så efter att få hålla i den lille krabaten. Dom andra två fick vi ju möjlighet att gosa med nästan på en gång.

I morgon ska vi till Eva & Thord för att försöka planera lite inför vår Toscanaresa i sommar. I morgon tar vårt köpstopp slut och vi har faktiskt klarat det ganska bra. Stefan glömde bort sig och köpte en My Little Ponyfilm till Mathilda i går, men annars har vi inte köpt något förutom mat och vin. Men som sagt i morgn måste vi sätta fart på Sveriges ekonomi och börja spendera igen.

                    
                     En desperat vårlängtan. Jag har tagit in lite blåbärsris som nu blommar.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men tänk på att med ett för starkt köpstopp så rullar hjulen saktare...så unna er lite köp av svenska varor och naturligtvis upplevelser i Sverige!



Har ny blogg på g.......

2009-02-02 @ 09:12:26
Postat av: Mimmi

läste ditt inlägg igen och ursäktar min tidigare kommentar för du hade ju skrivit där vad jag skrev!

2009-02-02 @ 09:14:13
Postat av: Marianne

Mimmi: det är ok. Och nu ska jag konsumera igen.

Vad kul att kommer med ny blogg. Hoppas jag får bloggadressen då.

Ha det så bra.

2009-02-02 @ 10:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback