Söndag kväll...

..och man har inte roligare än man gör sig.
Alltså har jag skurat köksgolvet, gått på löpbandet i 1 timma, planterat om två krukväxter och nu ska jag ta mig an stryktvätten.
Kanske inte det roligaste man kan sysselsätta sig med en söndagskväll, men det behöver ju göras någon gång.
12 skjortor/blusar och 4 par jeans väntar i en hög på stolen. Bara att sätta fart.

Till middag idag åt vi god ugnstekt lax med ost & örtsås. Och den här gången överensstämde faktiskt resultatet med hur det såg ut i tidningen (Matmagasinet). Gott var det också.


Lax som kryddats med citronpeppar och flingsalt. Hackad dill och rapsolja.
In i 175 gr ugn tillsammans med små kvisttomater i 20 min.
Sås gjord på charlottenlök stekt i smör. 2 dl vatten och en ½ fiskbuljongtärning som får koka ihop tills hälften återstår. Ner med 2 dl creme fraiche och 50g getost (jag tog Apetina fetaost eftersom jag inte gillar getost) som får smälta. 1 ask kryddkrasse och 2 msk gräslök. Salt och peppar. Serveras med potatis och gröna bönor. Så gott!

Nu har vi följt matsedlar i 5 veckor och det har funkat kanonbra. Det ska jag försöka fortsätta med så länge som möjligt.

Nä...skjortorna skriker på mig.


Kommentarer
Postat av: Christina

Det såg gott ut!!!

Ha det gott, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback