Fredagskväll

..och vi har ätit gott. Druckit ett glas vin eller kanske ett och ett halvt. Fruktsallad och lite, lite glass.
Efter jobbet åkte jag förbi Coop och köpte 3 st lyxiga räkmackor (dom hette faktiskt så) till Mamma, Pappa och en annan boende på äldreboendet.  Egentligen ville jag bara åka hem och slappa, men när mamma ringde hade jag svårt att säga nej. Jag stannade hos dem i en dryg timme innan jag åkte hemåt. Pappa hade varit dålig på morgonen och jag undrar om han får små TIOR gång på gång. I morse hade han helt plötslig börjat skaka och kunde inte räcka fram handen. Sköterskan på boendet kollade upp honom och hade kontakt med läkare. Man valde att avvakta då Pappa återhämtade sig efter en stund. Det är jobbigt för honom och alla oss anhöriga att det är så här. Det värsta som kan hända är att han blir ännu mer handikappad än han redan är. Då önskar jag hellre att han får somna in och slippa det här. Inte för att jag vill att han ska dö eller för att jag inte älskar honom. Utan just för ATT jag älskar honom. När jag var hos dom var han som vanligt men lite trött. Vi får hoppas att helgen blir lugn. Vi får väl se hur det blir med deras eventuella flytt. Mamma och jag var och tittade på en lägenhet i tisdags men läget var så utsatt att hon tackade nej. Blir Pappa sämre vet vi ju inte heller hur det blir. Den dagen den sorgen.
Efter besöket hos Mamma & Pappa lade jag mig på soffan en stund. Jag var så himla trött. Precis när jag lagt mig ringde först Stefan och sedan Sandra. Det blev ingen vila innan Stefan var hemma. Jag kommer väl att däcka om ett par timmar. En typisk fredagkväll alltså. Men först ska jag se Let's Dance och På spåret.
I morgon är det ledigt. Inget inbokat och det är SÅ skönt. Ska nog ut och kolla lite gardiner och nya krukor tror jag. Mina blommor i TV-rummet behöver mer utrymme.
För övrigt hoppas jag att jag får se mina barnbarn en stund i helgen.

Och nu är min körledare Caroline af Ugglas på Rapport och berättar hur hon laddar inför morgondagens Melodifestival.
Hon är helskön tycker jag. Men innan jag började i kören tyckte jag nog att hon var knepig. Men hon är verkligen jätterolig.


En bild från en körträning. Caroline sa att hon kände sig som en sparris när hon såg sig i spegeln.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hmmmm trodde först att det var en kille utklädd till tjej när jag såg bilden av Caroline. Önskar dig en trevlig helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback