Dagen efter....

..ja alltså inte jag. Men melodifestivalen. Och det är alltid samma sak. Fel låt vann, fel låtar gick vidare. Men det är väl ändå så vi svenskar har röstat. Många gånger tycker jag att tidningarnas kritiker dumförklarar oss som röstar.
Sedan kan man ju undra hur och för vem vi ska rösta. Ska vi rösta på det vi gillar eller ska vi rösta på det som vi tror att övriga Europa kommer att gilla? Vad var tanken med melodifestivalen eller schlagerfestivalen som det hette i början. Ska inte Sverige representeras av en låt som vi här i Sverige tycker är bra. Har en låt fått flest röster så måste det väl vara rätt låt.
Ja, inte vet jag. Jag kanske tänker helt galet.
Kul illa fall att min sångfröken Caroline klarade sig så bra. Sen tror ju inte jag att hon skulle ha så stor chans i den stora finalen. Men det är kul att hon finns med och rör om lite i grytan.

Annars är det en tämligen tråkig dag idag. Vädret är skit och inte har jag fått möjlighet att träffa barn och barnbarn. Dels på grund av sjukdom och dålig sömn hos barnbarnen och dels på att Stefan är tvungen att jobba när det skulle ha passat dom att vi sågs. Vi får vänta tills senare i veckan. Utanför fönstret har det börjat snöa igen. Blöt och slaskig snö och +1,5 är inte roligt.
Nä nu får jag hitta på något roligt. Jag tar och skurar köksgolvet. Så får det bli. Men så roligt...nä. Mera nödvändigt kanske.

             
             En fågel har spatserat förbi i den blöta snön.

Förresten så hörde jag en fågel som sjöng så vårlikt i dag när vi kom hem från affären. Måste kolla vad det var för fågel. Det gav mig i alla fall lite hopp om vår. Stackars Stefan som inte kan höra den typen av höga ljud.
Nu vet jag att det var en talgoxe som sjöng så härligt. Jag blir glad av det. Och nu längtar jag efter att koltrasten ska börja hålla sina kvällskonserter igen. Då blir jag lycklig i hela kroppen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kram på dej mammsen!

Vill du leka med oss i morrn kväll kanske?!



Pöss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback