Tomatskörd och adventsljus

I dag var jag tvungen att ta in dom sista tomaterna som hängt i taket i uterummet för att mogna

Återstår att se hur många som blir riktigt röda. Vår enda paprika frös dock sönder innan vi hann ta den.



I dag på Blomsterlandet såg jag ett fint adventsljusarrangemang. Men jag tyckte det var lite för dyrt att köpa.
Det kostade 479 kr. Jag fixar det själv tänkte jag. Jag köpte en porslinsskål och lite växter. På Coop köpte jag fyra blockljus och en kruka med små hyacintlökar.
Väl hemma gjorde jag iordning det hela.


Fint blev det och oj vad jag tjänade på att göra det själv.......
Eller snålheten bedrar visheten eller nåt.
Skål        179
Taklök      50
Höstglöd   30
Hyacint     40
Ljus        140

Summa sumarum 439. Yes! en vinst på hela 40 kr! Då har jag inte räknat med jorden och dekorationsstenen som jag hade hemma. Ja, ja den blev i alla fall personlig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nja... du kanske inte tjänade så mycket då rå... Men fin blev den ju :)



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback