Julen närmar sig.....

.... i onsdags var hade vi "syjunta" hos Lena. Som vanlig sydde, stickade eller virkade vi inte. MEN! Vi julpysslade minsann.
Jag hade varit på Panduro och köpt två satser med julpyssel.
Efter att vi ätit jättegod fisksoppa och fikat satte vi igång.
Aldrig har det varit så tyst på vår junta. Nu var vi riktigt koncentrerade på det vi gjorde.
Alla gjorde 3 små tomtar med luva och halsduk och två gipstomtar som vi bara målade.

Förlagan

Här har jag målat kropparna

Färdiga. Vilka mästerverk...hihi

Gipstomtar under målning.



I dag har vi varit i Stinsens köpcentrum och på Barnens hus i Väsby och handlat julklappar. Allt inslaget och klart i kväll. Julkorten färdigskrivna och frankerade. Jag är så stolt över mig själv. Färdig med allt sånt 12 dagar före julafton. Inte illa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra jobbat Marianne!!!!

Postat av: Mimmi

Vad söta små tomtar

2009-12-14 @ 21:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback