Frida Öhrn

I går var Frida Öhrn och besökte oss på kören. Vi sjöng först "Release me" för henne och sedan sjöng hon den för och med oss. När vi sjöng för henne satt hon på Heinz gitarrfodral mitt på scenen. Hon var alldeles tårögd när vi sjöng. Och det lät himla bra. Vi är ju i en fantastisk lokal med bra aukustik.
Vi gick in i sista versen och sjöng med henne.
Jag gillar henne sedan tidigare. Jag tycker om hennes röst och låtarna från Oh Laura. Även Cookies 'N' Beans med Frida Öhrn som en av tre i gruppen är bra.

Jag filmade när hon sjöng för/med oss och lyckades för första gången lägga upp filmen på Youtube. Ljudet är inte det bästa kanske. Eftersom jag skulle sjunga själv och står i bruna stämman där vi sjunger aaaaaaa, aaaaaaa. Aaaaaa, aaaaaaa.... Release me.... release me...
Så hörs ju det lite tydligare. Men jag är stolt ändå. Jag lyckades filma. Jag lyckades vända filmen rätt (hade filmat med kameran i sidoläge) och jag lyckades lägga upp den på Youtube.

Men jag lyckas inte med att lägga in klippet här. Måste be om hjälp.


Några bilder i alla fall på vår härliga fröken Caroline af Ugglas och Frida Öhrn.




Nu är det uppehåll till den 4 februari och man längtar redan.
Nu har jag fått hjälp av Sandra. Tack hjärtat.

Kommentarer
Postat av: imse

Ja, det var en härlig kväll! Vilka tjejer vi hade på scenen.

Postat av: Jenny

Kul!!

Bra jobbat med filmen. Dock har jag inget bra ljud på denna dator så jag skall kolla en gång från Jonas dator ;)

2009-12-12 @ 09:19:18
URL: http://jennybergvall.blogpot.com
Postat av: Birgitta Kilsand Karlsson

Hej!

Vad fint och vad mysigt ni verkar ha det! Vilken glädje att få dela musiken med goda vänner.

Kram och God Jul ;=)

2009-12-17 @ 12:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback