Söndag...

...och för första gången kan jag förstå vad måndagsångest innebär.
Jag har INGEN lust att börja jobba i morgon. Och någon Lotto-vinst som kan rädda mig har jag ju inte fått. 80 kr + 23 kr + igår 17 kr räcker inte långt.
Under dagen ska vi göra en cykelutflykt efter en runda som kommunen lagt ut på sin hemsida. Den återkommer jag till sedan.
I går kväll låg jag på spikmattan i sängen och somnade! Jag vaknade till av att jag snarkade. Ryggen såg ut som en apelsin, röd och alldeles prickig. Somnade tidigt och hade mobilen på väckning 07,00. Det är dags att vrida tiden tillbaka nu vare sig man vill det eller ej. Men i dag kan jag skrota runt i morgonrock i alla fall.

Fotade lite i trädgården nyss:


En klematis som vuxit otroligt i sommar. Vi har haft den på samma ställe i flera år då den bara givit ifrån sig någon enstacka slinga. Men i år har den verkligen exploderat i små blå blommor.


I en grenklyka i vårt körsbärsträd har en liten tall rotat sig.
Hela trädet i sig är märkligt. Vi hade ett bigarråträd som dog. Vi sågade ner det och ur den kvarvarande stubben stack ett skott i väg. Vi lät det vara och nu kanske 10 år senare har det vuxit till sig och är ett stort träd. Och i år har vi faktiskt fått ganska mycket körsbär också. Det är inte bigarråer, kanske någon typ av klarbär men dom är också goda.




En del av min "odling". Jag visste inte riktigt vad var. Jag satte kärnor av paprika och av papaya.
Och hade märkt krukorna ordentligt men sedan försvann lapparna. Men nu har jag sett att papayans blad faktiskt är flikigt så det är nog paprika i dom här krukorna med.

Papayablad på en bild från wikipedia.


Här har vi resten av odlingen. Fyra tomatplantor och tre paprikaplantor.


Tomatblommor och små, små tomater.....


En liten paprikablomma minsann.
Vi får väl se om dom hinner mogna innan sommaren är över.


Lite liljor som fortfarande blommar. Plantan köptes som röd "tre-blomma". Vi har en blå sån bredvid. På handelsträdgården var den märkt med just Tre-blomma röd.


Bladen ser lite lika ut speciellt när plantan var liten var det svårt att se skillnad. Uppenbarligen även för dom som jobbar med växter.

Och till sist ett exempel på hur man inte ska fotografera...

Fotografen ska ju inte synas som spegling i fönstret.

Nä nu ska jag kolla lite i tidningen innan jag klär mig. Jag ska verkligen njuta av den här sista dagen innan allvaret börjar.
Stefan då? Ja, han gjuter fast stenar på garageuppfarten och målar förrådsfönster. Det är hans sätt att njuta av ledigheten. Alla är vi olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback