Sista riktiga semesterdagen i går

Inte någon gång tidigare har jag haft så lite lust att börja jobba igen. Och aldrig tidigare har jag haft så många veckorssemester i sträck. Kan det möjligen hänga ihop? Kanske.

I går kom Sandra och barnen upp för att bada och äta lunch ihop med oss. När dom kom flöt Stefan och jag runt på våra uppblåsbara fåtöljer. Skönt. Barnen hade med sig en fin blomma som dom tyckte att vi skulle ha. Gullungar. Man blir varm i hjärtat.


Så mycket bad blev det inte för barnen, kanske börjar dom ledsna på allt badande. Det blev ju en hel del av den varan i Danmark. Vi åt god Grekisk sallad som Sandra gjorde i ordning. Melker höll låda som alltid, han är rolig den lille mannen. Mathilda satt mest vid datorn och spelade spel på KP:s hemsida.
När dom gått hem gjorde Stefan och jag oss iordning för att cykla till Mamma & Pappa. Det såg lite osäkert ut med en massa mörka moln som tornade upp sig plötsligt. Vi hann precis in till dom innan himlen öppnade sig. Regnet varade dock inte så länge.
Jag gav Mamma massage medan Stefan fixade lite med lösa sladdar som låg på golvet.
Strax före fem kom även Eva och Thordan. Eva gjorde en jättegod potatissallad och till det åt vi grillad kyckling och baguette. Vin till och allt var perfekt. Till efterrätt jordgubb/blåbärspaj med vispad grädde. Efter det kom Sandra, Nicklas och Max förbi en liten stund. Dom hade inte sett Mammas & Pappas nya lägenhet. Sandra har bott i samma trappuppgång med sin pappa när hon var yngre.
Vi blev inte så sena. Vi åkte hem strax efter nio. Det var trötta ben som cyklade den sista branta backen upp till vårt område. Men jag cyklade HELA backen! 
Vi var rätt trötta så vi gick i säng tidigt och hade tänkt läsa, men jag var så trött så jag somnade nog före 22.
Vi har ju haft ett par riktigt varma dagar nu och man blir ganska trött av värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback