Putte i blåbärsskogen

I dag har vi varit ute i skogen och plockat bär. Stefan, jag, Ronja och Sandra Ö. Nicklas och Max stannade hemma. Kanske tur med tanke på alla mygg. Stackars Sandra blev biten rakt genom byxorna och fick stora röda blaffor i höjd med där stövelskaften slutade. Jag klarade mig helt från bett medan Stefan fick ett på ena kinden. Vi hade myggsavetter som vi torkade ovansidan av händerna med och det verkade funka.
2,5 lit bär plockade Stefan och jag på ca 1,5 tim.
Det räcker ju till några frukostar i alla fall. Och det är ju mycket godare än köpta frysta bär som vi annars har till gröten och yoghurten.


Ronja mosade mest blåbären. Men till lite nytta var hon genom att fånga myggor i munnen.


Dom rackarna gömmer sig under riset och är svåra att se först.


Putte själv? Eller Stefan


Och Sandra


Händerna blir inte så granna.


Resultatet! 2,5 lit blåbär. Mums.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt!



Ska nog försöka plocka lite i morgon oxå...



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback