Härlig lördag och Diggiloo i regn

I går på dagen var det en ljuvlig sommarvärme. Jag låg en lång stund i min baden-baden och läste. Det har jag inte gjort på hela sommaren fast jag sagt att jag skulle det. Men jag hann med att ta hand om lite tvätt också. Sedan rensade jag bort blomställningarna från rhododendronbuskarna på baksidan.
Strax före halv sju satte vi oss i bilen för vidare färd till Ulriksdals Slott och Diggiloo. Vädret hade sväng lite och risken för att det skulle bli regn hade ökat. Men vi var väl förberedda. Vi hade med oss bitar av broccolipaj och sallad + en termos med kaffe. Kul att försöka äta när man har en fladdrig regncape att brottas med också, men det gick.
Vi hade platser långt fram och hamnade bland en massa VIP-gäster. Runt oss satt bland annat: Bo Strömstedt med fru och dotter. Senare anslöt även Jenny Östergren (heter hon väl). Noppe Levenhaupt med fru och snett framför dom hans fd. sambo Grynet Mollvig. Steffo Törnqvist, Agneta Sjödin och Sanna Nielsen satt några rader framför oss. Så dök Carola och Kicken upp och satte sig i närheten av Noppe L. Magnus Hedman med polare satt längre ut i vår rad eller den framför/bakom. Sen såg jag en massa andra människor som jag bara känner igen utseendet på men inte vet vad dom heter eller varifrån jag känner igen dom.
Det var inte många av Vipparna som satt kvar efter pausen när regnet strilade ner över oss.
Mest imponerad var jag av Sara Lövgren som blev en favorit redan när jag såg henne i Fame Factory. Vilken röst hon har den tjejen. Brolle sjunger inte så illa han heller.
Lite långt är det med tre timmar och pausen kändes alldeles för lång speciellt när det regnar. 30 min sa dom men det blev nog närmare 1 tim. Läste i tidningen att artisterna träffat Kungen och Drottningen i pausen så det var kanske därför det drog ut på tiden.


Han med det tunna krulliga håret är Steffo T


Niklas Strömstedt längst ner i högra hörnet (i rosa skjorta)


Tomas Pettersson håller en dialog.


 Vi var hemma igen vid midnatt.





Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tänk att när man betalr för något så då uppskattar man det mycket mer än de som antagligen fått gratisbiljetter och gick efter paus p g a regn

2009-08-19 @ 18:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback