Jag har bestämt...

...att nästa år kommer jag inte att planera in en massa resor och liknande. Tiden hitills i år har varit hysterisk och resten lär inte bli bättre.
Det känns som om min "fria" tid är så planerad att jag nästan fär andnöd.
Jag är otroligt medveten om att jag är priviligierad som har ekonomisk möjlighet att resa och att detta kan ses som ett lyxproblem, men jag klarar inte av att känna att all min lediga tid är planerad. Och jag orkar inte flänga runt hur mycket som helst.

Jag vill ha tid att bara vara. Alla är inte som jag och upplever inte stress på samma sätt som jag. Det accepterar jag och förväntar mig att även min uppfattning och mina känslor accepteras även om man inte förstår dom.

Nästa sommar stannar jag hemma om det så blir helt ensam. Åtminstone känns det så nu. Kanske att jag ändrar mig senare, men det får absolut inte bli som i år.

Jepp...så får det bli!

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback