Hemmadag med grillning

I dag äntligen, har vi bara varit hemma. Så skönt. Jag vaknade tidigt men låg kvar i sängen till klockan var tjugo i åtta.
Jag gick upp och fixade frukost. Vid halv nio kom också Stefan upp.
Efter frukost gick vi ut i trädgården. Jag fortsatte krattandet som jag påbörjade i fredags. Det är så himla mycket gamla löv i år. Jag krattade och krattade och krattade.  Jag hade varit förutseende och satt plåster i båda tumgreppen för att slippa blåsor i mina kontorshänder. Solen sken och det var varmt och skönt, men bara i solen. I skuggan kändes blåsten lite kall.
8 plastsäckar har vi fyllt med trädgårdsskräp. Nu står dom och väntar på att vi ska komma iväg till tippen med dem.
Jag rensade bort gamla krukor från förra året. Och städade undan lite i uterummet.

Vi grillade för första gången i år. Sedan åt vi middag i uterummet. Det var så härligt.


Grillad entrecote, klyftpotatis, tzatziki, sallad och bröd. Till det ett glas rött.


I kväll har vi kollat på Mamma Mia samtidigt som jag strukit en massa tvätt.
Nu är jag SÅ trött.

I morgon ska det visst bli lite sämre väder. Synd. Hoppas att dom har fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback