90-årsfirande och påskmiddag

I går var det dags att ta sig till Linköping för att fira svärmor som fyllde 90 år.
Jag gick upp tidigt för att göra färdigt tårtan som jag påbörjade kvällen innan. Stefan fixade frukost. Vi hade planerat att åka ca 8,30. Som vanligt blev det bråttom på slutet. In med allt i bilen och iväg, Vi skulle stanna till på Maxi och köpa en blomma från barnen till farmor. Stefan skulle tanka bilen.
Halvägs på vär mot Maxi kom jag på att vi glömt....tårtan!!! Det var bara att vända och hämta den. Ont om tid var det ju redan.
20 min senare var vi på väg. Resan ner gick bra och vi var framme ungefär som vi tänkt oss.

Hos svärmor var redan Iffe & Kerstin samt Stefans kusin och hennes man. Vi bjöds på smörgåstårta och därefter kaffe och tårtan som jag gjort. Ca 14,30 återvände vi hemåt igen. Vi var hemma före fem. Tog igen oss en stund innan vi gick ner till fam. Åström för att äta påskbord. Även Sandra, Nicklas och Max kom. Innan vi gick in stod vi och pratade med en gammal arbetskamrat till Stefan. Dom bor på andra sidan gatan från fam. Åström. Mathilda kom ut och tog på sig sin hjälm ställde sig på sin sparkcykel och... stöp i backen. Lilla Skruttan slog i överläppen och fick en rejäl fläskläpp.

Vi åt sill, ägghalvor, potatis, silltårta, nubberöra, köttbullar och prinskorv.
Efter åt fick vi god cheesecake med blåbär som Sandra Ö hade gjort och tiil det glass med mashmallows och non-stop som Micke gjort.
Sedan var alla så trötta att vi bröt upp tidigt.


Tårtan som vi nästan åkte ifrån.


90-åringen


Svärmor och hennes syster.

Mathilda med fläskläpp, har lille kusinen Max i knät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback