Kräftor

Häromsistens åt vi kräftor med familjen Åström hemma i vårt uterum.

Vi hade köpt tre olika sorter. Stefan ville prova färska Svenska kräftor så han köpte 8 st. Vi köpte också en hink me Ullmo färska kräftor och sist en förpackning frysta kinesiska kräftor + en massa lösa kräftstjärtar från Kräftkungen. Vi köpte även en stor påse frysta räkor.


Närmast kameran svenska färska
I mitten kräftkungens kinesiska frysta kräftor
Och längst bort de färska från Ullmo

Det var rätt stor skillnad på färg på kräftorna. Och väldigt stor skillnad på smaken.
Vi enades om att kräftkungens kräftor var godast av dom tre sorterna.
Men allra godast tycker jag nog att det är med räkor. Det är väl mest det som är runtomkring som är mysigt med kräftskivor. Något år kokade jag kräftlag som jag lät räkorna ligga i under några timmar. Det var precis lika gott som kräftor. Vi hade varit lata i år så vi köpte även västerbottenpajen. Den var stor och ganska dyr men jättegod. Resterna räckte till två middagar till.
Kvällen blev inte så sen eftersom vi alla var ordentligt trötta.

Micke och Melker redo att sätta klorna i kräftorna.



Månen och kräftgirlangen under vinrankan.


Mathilda smakar på en kräftstjärt. Bilden har Melker tagit.



Melker kikar på månen.

Kommentarer
Postat av: sabina

Vilket mys=)

Jag älskar kräftor, men jag älskar räkor oxå, mums, hm undra om man kan äta det fast det är söndag??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback