En dikt

Som jag hittade på någon webbsida. Jag tycker att den passar bra till Mamma Sandra och Pappa Nicklas så jag lånar den.




ETT NYFÖTT BARN
- av Siv Andersson

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött.
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.


Kommentarer
Postat av: inger pudas

Hej syster! Det var en fin dikt och så sann. Hoppas att allt går bra med den lille parveln. Nu är väl Thordan mallig att han ska heta Max för det heter ju han oxå. Ha det gott så hörs vi. Hälsa alla. Kramar från mig

2008-10-28 @ 19:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback