Cypernvistelsen....

...närmar sig slutet. De senaste dagarna har vädret varit mycket bättre. Lagom varmt och inte så blåsigt. Vi har badat mycket och solat. Tyvärr tillhör ju jag den typen som inte blir så himla brun men för att vara jag så är jag brun. Dessvärre har de cypriotiska myggen fattat tycke för mig. Hemma blir jag väldigt sällan myggbiten men här kommer dom på nätterna. Man ser dom inte men helt blötsligt har man stora röda, hårda och kliande blaffor på kroppen.
Jag har börjat längta hem så smått. Inte för att jag längtar efter det svenska vädret men jag saknar mitt hus och mina prylar. Jag saknar faktiskt också dom dagliga rutinerna. Dessutom är det jobbigt att vara borta när man får höra att Eva blivit dålig igen. Jag blir orolig för henne och jag blir orolig för att Mamma blir så orolig. Mamma räknar dagarna tills vi kommer hem.
I morrn blir det Macronissos beachen igen. Vi har haft tur och kunnat låna cyklar av Cycleurope. Det tackar vi för. Nu är klockan 21,40 hemma och 22,40 här. Det är dags att krypa till kojs så att vi orkar med morgonpromenaden och sedan en heldag på beachen.

Kommentarer
Postat av: mimmi

kanske har du kommit hem redan så välkommen hem!



Och de senaste dagarna har bjudit på underbart höstväder så då är det ju inte så svårt att anpassa sig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback