Cypern del 2

Söndag 28 sept.

 På morgonen avstod jag promenaden men kände mig klart mycket bättre. Vädret är fortfarande väldigt växlande. Varmt men väldigt blåsigt. Man har inte lust att ge sig iväg någonstans. Vi höll oss mest runt hotellet. Stefan hade ett möte med cykelfolk. Middag tvärs över gatan. Jag åt en torr köttbit och bakad potatis. Hittills har maten varit sådär. Dyrt men inte speciellt gott. Jag lagar godare mat själv.



Det var så här vi mest såg Mathilda under veckan...
Här gör hon u-båten. Och man ser ju periskopet som sticker upp.


Melker som blev tuffare och tuffare vartefter dagarna gick. Snart hoppade han och dök nästan lika mycket som syrran.

Måndag 29 sept.

På morgonen när vi gått morgonpromenaden tog vi det vanliga doppet. Precis då min kropp klöv vattenytan sprack solen igenom. Ett gott tecken trodde jag. Men så fel jag hade.

Hemresedag för de som bara haft en vecka. Jag är glad att vi har en vecka kvar. Vädret kan ju inte fortsätta att vara halvdåligt hur länge som helst. Vi har aldrig haft dåligt väder förut då vi varit på Cypern. På förmiddagen hinner vi ligga en liten stund vid poolen innan molnen drar in och skymmer solen. Sedan blev det bara värre och värre. Vi bestämde att vi skulle tvätta lite kläder när det ändå var skitväder. Vi bokade tvättstugan till kl. 17. Vi bestämde oss för att gå in mot stan och köpa badcaper (stavas det så) till barnen. När vi skulle lämna hotellet mötte vi plötslig en person som verkade väldigt bekant. Där kom vår läkare från företagshälsovården. Lustigt. Vi hälsade och växlade några ord med honom och hans fru. Dom var också där med barn och barnbarn.  På väg mot stan började det småregna. När vi kom ut ur butiken hällregnade det.   Tillbaka på hotellet tvättade Sandra och jag. Stefan bjöd ut några handlare på restaurang inne i Aiya Napa. Jag åt med familjerna Åström på La Tasca. Stefan var tillbaka ganska tidigt.



Mathilda i sin nya badcape


Och här är Melker i sin.

Tisdag 30 sept.

Strålande sol på morgonen. Vi gick vår promenad. Efter frukosten blev det poolen. Vädret växlade mellan sol och värme och blåst och kyla. Vi åt lunch på Christophers. Ägaren berättade att han nu fått ytterligare ett barnbarn. En lite pojke som fortfarande var kvar på sjukhuset med sin mamma.

Nicklas ringde och berättade hur ultraljudet dom varit på gått. Bebis 1 är normalstor och mår bra. Bebis nr 2 däremot är 70% efter, men allt verkar fungera som det ska. Det ser ju inte så ljust ut för den med andra ord. Men det är ju ett bra tag kvar till bf. Vi får väl se hur det går.

Efter lunch ringde jag Mamma för att berätta hur det gått för Sandra och Nicklas. Då berättade Mamma att Eva var dålig och låg på SöS med dropp. Hon kunde inte behålla maten och hade feber. Min lilla, lilla storasyster som redan innan var så tunn. Vad är det som händer i hennes kropp. Ska hon aldrig få må riktigt bra. Jag blir så himla ledsen för hennes skull. Dessutom hade hon fått epilepsi medicin för sin huvudvärk. Det låter inget bra med tanke på det program jag såg för bara någon dag sedan och som handlade om en kvinna som förlorade 11 år av sitt liv på grund av den typen av medicin. Dom trodde att hon var dement. Hon blev sämre och sämre och när hon var döende togs medicinen bort. Då blev kvinnan frisk igen. Helt fruktansvärt!

På kvällen blev vi bjudna på Cypriotisk buffé av Cycleurope. Gott och trevligt.


Onsdag 1 okt.

Stefan och jag får låna cyklar av Cycleurope och cyklar iväg till Makronissos beach. Det var helt underbart. Vattnet var varmt och alldeles klart. Vädret var jättefint hela dagen.  Cyklarna skulle lämnas tillbaka senast 17,30. På kvällen gick bara Stefan och jag på en italiensk restaurang.


Lånecyklarna redo att ta oss til Makronissos beach.


Härligt varmt och alldeles klart vatten.

Forst följer.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback