Situation Stockholm

I dag när jag efter tandläkarbesöket åkte till Coop för att köpa fikabröd stod en kille i entrén och sålde Situation Sthlm.
När jag för flera år sedan såg ett reportage på TV om en kvinna som sålde den så bestämde jag att nästa gång jag stötte på någon som sålde tidningen så skulle jag köpa ett ex. och det har jag gjort.




I det här numret kan man bl.a. läsa om SVT:s nya dramaserie Åkalla där Lena Endre spelar en misslyckad socialsekreterare.....



....och om Jöran som valde kärleken framför ett boende när hans flickvän Catharina inte fick bo med honom i hans husvagn på Flatens Camping. 


...och om konstnären Anna Hesselgren och hennes projekt Still Alive - människan som platsen.
Hon har placerat ut 30 små män i fosterställning i Stockholms innerstad.
Om natten lyser dom.  Om man ser en skulptur får man ta den. Upphittaren kan ta hand om skulpturen och genom en donation till en hjälporganisation därmed bli dess fadder.

Som sagt det står mycket intressant i tidningen.
Om jag sedan genom att köpa tidningen hjälper en utsatt person är det ju inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback