Helgen är förbi...

           

... och tiden bara rusar på.
I fredags fyllde min yngsta 31 år! Nybliven pappa till Max. När ska jag inse att jag är en medelålders kvinna. Aldrig hoppas jag.
I torsdags och fredags var Stefan lite halvrisig och arbetade hemifrån. På fredag eftermiddag efter jobbet åkte jag bar hem och fikade innan vi åkte till Upplands Väsby för att hitta present till sonen. Vi hittade en luvtröja som Mormor och Morfar skulle ge honom. Själva köpte vi en babyschal (ett tips från Sandra). Dom vet att ta betalt för ett tygstycke. Men om det är bra för Max och hans föräldrar får det kosta. På seneftermiddagen skulle Sandra och barnen ev. komma förbi men dom var för trötta. Kvällen blev lugn och jag slappade i soffan som vanligt fredagstrött.

I går hämtade Sandra och Nicklas oss och vi åkte till Uppsala för att titta på säng till lille Max.  Vi hade lovat att betala säng och barnvagn. På Barnens hus hittade vi en säng som dom ville ha. Vi hade sån tur att den var prissänkt...
Vi köpte madrass och 6 st bodysar också.  Efter det åkte vi vidare till IKEA där Sandra och Nicklas bl.a. köpte lite mer Max-prylar. Vi köpte en fårskinnsmatta, blockljus, kaffeburk och några handdukar. Därefter bar det hemåt igen. Sandra och Nicklas åkte till Sandras morföräldrar där dom skulle äta lunch med Sandras Mamma och hennes man. Efter lite pyssel inför hemkomsten med lille Max om några veckor kom dom tillbaka till oss och åt middag. Det var jättetrevligt att få rå om dom ett par timmar. När vi skulle fika kom även "vår" Sandra. Hon hade varit på teater med sin kompis och kom nu för att få träffa sin bror och svägerska. Sandra som börjat känna av sin halsfluss igen och fått en tid på närakuten för koll hade bara tid att stanna en kort stund.  Senare på kvällen jag ett sms där det stod "Streptokocker igen" . Stackars lilla gumman. Det var samma sak när hon var yngre. Då fick hon halsfluss på halsfluss innan en läkare till slut skrev ut något riktigt dunderstarkt. Hoppas att det funkar det här gången också.
Strax efter 22 var det dags för de nyblivna föräldrarna att återvända till sitt tillfälliga hem på Danderyd och till sin lille skrutt som varit utan Mamma och Pappa hela dagen.
Sandra sa något fint som värmde mittmodershjärta:
Ni förstår nog inte hur bra er son är (kanske inte exakt så men med den andemeningen)
Åh vad jag tycker mycket om henne. Naturligtvi inte bara för att hon älskar min son. Jag är så glad att hon kommit in i vår familj.

I dag tog vi en tur till Eurostop. Stefan skulle utnyttja ett erbjudande han fått från Kapp-Ahl med rabatt på en skjorta. Självklart fanns inte den skjortan. Det blev en annan som i och för sig var snyggare. Jag hittade en blommig top som det var halva priset på hos Lindex. 
Därefter handlade vi åt mamma och pappa på Maxi innan vi åkte hem till dom och fikade. Vi hade med en dator med modem så att dom kunde få se lite bilder på barnbarnsbarnen.  
Innan vi lämnade dem satte vi upp en girlang medljusslinga runt balkongräcket. Snön yrde och det blåste isande kallt. Plaststipen som vi skulle fästa den med gick sönder i kylan och mina händer värkte. Vi får fixa till det ordentligt vid ett annat tillfälle.
I kväll har jag strykit en massa skjortor och blusar. Och nu ska vi se ett avsnitt av Mäklarna på DVD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback