Oj, oj, oj..igen

Oj, oj. Den senaste tiden har det varit hektiskt. Men nu hoppas jag att det lugnar ner sig lite.

I tisdags skulle jag ha varit barnvakt till Melker. Sandra skulle på dagismöte och Micke och Mathilda skulle på aktivitet med hennes blivande skolklass. När jag kom ner till dem var Melker väldigt trött. Sandra hann att åka iväg, men innan Micke och Mathilda skulle gå så kräktes Melker. Vilken himla tur, både för mig och Melker att Micke inte hunnit gå ännu. För mig var det tur, för det finns inget jag avskyr mer än magsjuka och för Melker för att man vill ha Mamma eller Pappa i närheten när man mår dåligt. Det blev jag som gick med Mathilda till skolan. Det gick ju jättebra förutom att jag höll på att frysa ihjäl (nästan i alla fall). Jag var ju klädd för att vara inomhus och det var inte varmt ute. Mathilda verkade tycka att det var ok att jag följde med i stället för Pappa i alla fall. Det blev femkamp och korvgrillning innan Mathilda också ville gå hem, trött och frusen. Några kvällar i rad gjorde jag Toscanska tomatpajer inför helgen. Onsdag kväll hann jag städa lite. Torsdag kväll var det avslutning på kören. Vi sjöng "Hur svårt kan det va" för och sedan med  Linda Bengtzing.
 
Bilden har jag lånat av
Sandra eftersom våra blev så dåliga.

Jättekul var det. Vi hade väl inte så höga förväntningar eftersom Sthlmskören inte kommenterat sitt möte med henne på måndagen. Men som sagt det var jätteskoj. Vi hade köpt en blomma till Caroline & Heinz som Sandra överräckte. Nu blir det ett lååångt uppehåll. Och för oss längre än för dom andra. Vi missar det två första gångerna då vi är på Cypern.

Fredag efter jobbet hämtade jag upp Mamma innan vi åkte till Arlanda och hämtade Inger. Därefter åkte vi till Maxi och handlade inför helgen. Vi åkte hem till Mamma & Pappa och gjorde potatissallad. Inger har inte träffat Mamma eller Pappa sedan september så det blev ett kärt möte. När vi var färdiga där åkte vi via systemet och köpte vin till helgen. För första gången köpte jag en Bag in box. På kvällen åt vi god middag och pratade länge.

Lördag förmiddag fixade vi bord och stolar till alla gäster, dukade och pyntade. Sandra hade köpt dukar, engångstallrikar, glas, pynt mm. Sedan hade hon gjort en jättefin "girlang" med Mammas och Pappas bröllopsfoto. Det blev jättefint.

Gästerna droppade in. Vi var 15 vuxna och 4 barn. Det blev en trevlig eftermiddag och kväll. Inger åkte med Å, T & T hem för att hinna umgås med sitt barnbarn lite grann.

Lördag åkte vi till Nävekvarn där vi besökte Å, T & T. Vi besökte deras butik och åkte sedan hem till dem för att fira T:s 3-årsdag. Mamma, jag och Inger åkte hemåt medan Stefan åkte ner till K & I i Huskvarna.

Måndag eftermiddag åkte Inger hem igen. Tiden gick alldeles för fort, som vanligt. Måndag och tisdag kväll gick åt till tvätt och strykning. Onsdag blev slapparkväll. Vid niotiden kom Stefan hem igen efter att ha rest runt i södra Sverige.

Nu är det torsdag igen. Tiden rusar fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback