Helgen...

...har varit lite märklig, men riktigt vilsam.
Jag har för första gången sett Melodifestivalen alldeles ensam. Självvald ensamhet. Jag har tackat nej till inbjudningar. Hela lördagen var jag ensam hemma. Städade och tvättade. Åkte till Coop och kompleterade lite. Sedan lagade jag en riktigt god middag. Quorn med dillsås (ur Icas Buffé). Det var första gången jag åt det, men det var riktigt gott. Det ska vi göra fler gånger.
På kvällen blev det som sagt Melodifestivalen. Jag röstade på Sanna. Hennes ballad är jättefin tycker jag. Men kanske klarar sig Charlotte Perelli bättre i Belgrad. Återstår att se. Björn Gustafsson som jag tyckt var rolig tidigare blev i går en liten besvikelse. Möjligen log jag lite när han läste sin dikt. Jag hällde upp lite räkor i en skål och hade börjat skala några när jag fick se en äcklig svart klump mitt bland räkorna. Min första tanke var att det var ett mushuvud eller nåt sånt. Det var svart med några gråa runda och lite blanka klumpar. Fy sjutton vad äckligt det såg ut. Innan jag fortsatte var jag tvungen att ta reda på vad det var. Med hjälp av en lupp kunde jag konstatera att det var något som följt med från havet. Det såg ut som en bit av en korall eller liknande. Skönt att det inte var något annat.

I morse blev det lite sovmorgon, jämfört med vardagarna i alla fall. Nu får vi börja använda våra mörka rullgardiner igen. Det blir ju ljust så tidigt och då vaknar jag. Nu sov jag i alla fall till 7,30. Låg och drog mig och längtade efter Stefan. Han har varit borta i nästa en vecka nu. men nu är han på väg hem. Skönt.
Jag skulle ha följt med Sandra till U-V Centrum, men kände att jag faktiskt inte hade lust. Jag ringde och sa att jag inte följer med. I stället gick jag ut och tog reda på lite gamla krukor som stod kvar i vårt uterum sedan förra sommaren. Satte mig i solen och fikade. Jättehärligt. Tog en snabb sväng till Eurostop för att se om jag kunde hitta en jacka åt mig själv och några skjortor till Pappa. Jag hittade ingenting.
I eftermiddag har jag mest skrotat runt och latat mig.
Jag har haft en riktigt härlig helg och känner att jag fått vila. Jag tror att jag behövde det. Jag har haft lite hjärtarytmier i några dagar.
I kväll åt jag Ugnstekt lax med fetaost, chili, dill och rotfruktskross. Ur Aftonbladets bilaga. Kanongott!
Nu ska jag bara vänta på min kära man.
image499

Den här blombuketten ska han få när ha kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback