Såå varmt...

Jag förstår inte detta. Jag hatar att frysa. Har alltid tyckt om värmen. Har aldrig varit särskilt besvärad av värmen utomlands även om det i Florida varit upp emot 40 grader varmt. Men nu här hemma. Det är knappt att jag står ut. Trots att det bara är 28,3 i skuggan. Jag orkar knappt vara ute. Jag borde ha fått lite färg på kroppen, men jag orkar inte sitta i solen. Trodde först att det har med åldern att göra, men nu har jag ju hört folk i alla åldrar pusta på samma sätt över värmen. Är det en speciell värme just nu eller vad beror det på.
Vi orkar knappt sitta ute och äta. Det är ju det man ser fram emot under vintern. Nätterna är så varma att man inte vet vart man ska ta vägen. Jag trodde att det skulle lätta efter åskovädret häromnatten, men icke.
Tur att vi har vår lilla pool. Men det är knappt man orkar bada heller. Allt man tänkt sig skulle bli gjort i trädgården förblir ogjort. I kväll ska vi ha middagsgäster och jag hoppas att det blivit något svalare då.

När jag i vinter går omkring och huttrar och tror att jag kommer att frysa ihjäl ska jag försöka minnas hur det känns i dag.

Nä nu ska jag försöka ta ett varv med dammsugaren, om jag orkar. Det behövs verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback