Rosendal

I dag på vår 4:e riktiga semesterdag åkte vi tillsammans med Mamma, Pappa, Eva och Thord till Rosedals trädgårdar på Djurgården.
Det kanske inte var riktigt rätt dag för en sån utflykt. Det var otroligt hett. 27,5 grader visade vår bil. Mamma och Pappa åkte färdtjänst så att Pappa kunde ha sin eldrivna rullstol. Den går inte att packa ihop och lägga i bagageutrymmet som man kan göra med den andra rullstolen. Fördelen är ju att han kan köra rullstolen själv och att han kan ta sig fram på alla möjliga underlag och upp och ner för backar. Nackdelen är att man är styrd av färdtjänsten. Man måste bestämma i förväg när man vill åka och när man vill bli hämtad igen. Vi började med fika på Rosendals trädgårdskafé. Sedan var det tänkt att vi skulle ta oss ner mot Biskopsudden för att äta på restaurangen som ligger där, men vi blev lite lurade att gå en runda som blev så lång att vi valde att återvända till Rosendal och äta på värdshuset där i stället. Det kanske blev något dyrare men det var otroligt gott. Jag, Stefan och Eva åt spenat och ricottafylld pasta med räkor. Mamma, Pappa och Thordan åt inkokt lax med färskpotatis och hollandaisesås.

Eva och jag köpte jättestora fina pelargonplantor som dom sålde ut för 55 kr. Vi strosade runt en stund till innan vi tog en fika i äppelträdgården. Det blir lite knepigt när man ska vänta in färdtjänsten. Det är ju ingen idé att dra iväg för långt bort. Dessutom orkar inte Mamma gå för långt och jag vet inte hur länge Pappas laddning räcker. Det vore ju inte speciellt muntert om batteriet helt plötsligt tar slut. Rullstolen är så tung att man inte orkar köra den någon längre sträcka. Jag vet inte ens om det går att göra det.
Tyvärr glömde jag mitt minneskort till kameran i datorn hemma så det blev bara dessa två bilder som jag tog med mobilen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback