Nästan vårlikt....

har det varit idag. Dock lite kall blåst.
I går kväll var vi på R.E.A:s första genrep med publik på hamburger Börs. Premiär blir den 17 januari. Det var väl ganska blandat. En del riktigt roligt men också en del riktiga bottennapp. Ett om Britney Spears med Jan Åström som jag bara tyckte var förnedrande och ett om Kim Andersson med Rachel Mohlin som bara var dåligt. Dom sketcherna hoppas jag att premiärpubliken slipper se. Vi var ju testpublik och dom skulle notera hur vi skrattade och jag tror inte dom fick så många skratt på just dessa två. Riktigt roligt var ett nummer om dåliga tv-såpor och ett nummer om korrespondenter som intervjuas via länk.
Maten var som vanligt inte värd pengarna, men bättre än när vi var där förra gången. Sällskapet var trevligt. En arbetskamrat till Stefan och hans sambo. Jag har inte träffat dem tidigare, men dom var lättpratade och trevliga.
Kom i säng runt ettiden i natt.
Jag vaknade till vid åtta och bestämde mig för att gå upp.  Dels ville jag inte sova bort halva dagen och sedan är det så svårt att komma isäng och somna i tid om man sovit för länge på morgonen. I morgon, måndag, är det ju dags att gå upp 5 igen.
Vi åt frukost framför TV:n igen! Kollade in ett program vi spelat in i går då vi var borta.
Vi tog en låååång promenad. 1½ timme. Det blåste ganska kallt på vissa ställen men solen strålade från en klarblå himmel. Det har vi inte varit bortskämda med den senaste tiden. När vi kom hem smakade det gott med kaffe. Det blev ett avsnitt av Sopranos samtidigt som jag strök lite. Efter middagen gick vi till familjen Åström och fikade. Melker har blivit Mormorgris. Nu lägger han beslag på mig innan Mathilda hinner med. Mathilda har blivit en liten 6-åring med allt vad det innebär. Ibland är det lite tjurigt och då svarar hon inte på tilltal, men det går nog över. Fast lite trist är det ju.
När vi kom hem igen så blev det.........ett avsnitt till av Sopranos. Vi har trillat dit ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback