Veckan som gick

Måndag:
Morgonpromenad
jobb
Core
inställd tjejmiddag (Lena magsjuk)
fika hos grannen

Tisdag:
Morgonpromenad Sandra anslöt igen
Jobb
Lugn kväll

Onsdag:
Ledig
Morgonpromenad
Hämtar Mamma och vi åker till Sickla Köpkvarter
Ser när jag parkerar att p-skiva krävs
Försöker få tag på Eva.
Njuter i solen medan vi väntar på henne.
Vi börjar med fika.
När vi gått i två butiker säger Eva: Ni ställde väl klockan i bilen?
Shit! Jag rusar tillbaka. Ingen böteslapp. Sätter upp p-skivan. Låser bilen och börjar gå tillbaka. Då möter jag P-vakten. Snacka om tur.
Handlar lite innan vi äter lunch på Koloni Garden. Mysig restaurant i ett orangeri. Underbart god fiskgryta med aioli.
Åker vidare till Forum Nacka. Handlar lite till innan vi fikar. Dricker den äckligaste Capuccini jag någonsin druckit.
Säger hej till Eva och åker hemåt.
Stannar på Coop och handlar mat.
Hjälper Mamma in med hennes kassar. Vi möts av en ledsen Pappa som sitter på toan. Vi vet inte hur länge han suttit där. Han skakar och tårarna rinner. Han har misslyckats och kläderna ligger bredvid honom. Min älskade lilla Pappa. Så utlämnad till andras hjälp. Mamma hjälper honom medan jag gör rent i badrummet. Där tog Mammas glädje över dagen slut. Det är ju det här hon är så rädd för när hon lämnar honom i personalens "vård".
Ingen hade givit honom hans medicin heller.
Hem och packa upp dagens inköp.
Två tröjor.
En Bh
En gästbok
Ett halsband
30 min vila innan coren.
Sushi
TV-soffan

Torsdag:
Morgonpromenad
Jobb
Strykning på kvällen.

Fredag:
Upp 5,00
Börjar klä mig för morgonpromenad. Hör hur det plötsligt vräker ner.
Beslutar oss för att ställa in promenaden. Lägger mig igen men regnet slår så hårt mot rutan att jag inte kan sova. Går på löpbandet i 30 min i stället.
Jobbar till 13,15
Åker till Maxi och handlar kvällsmat.
Hjälper Mamma och Pappa att sätta upp nya gardiner.
Fikar och pratar.
Åker hem. Lagar middag.
Fläskfilé med senapssås och grönsaker i ugn. Rött vin.
Soprano
Let's Dance
Dödstrött kl. 22, typisk fredag.

Lördag:Vaknar 06,40
Min vänstra axel värker
Sängen bredvid tom
Har drömt om ormar (förmodligen för att jag lyssnade på 90-minuter på Radio Sthlm i fredags. Där Lasse Persson var på Skansenterrariet och lät barn klappa orm och spindel)
Hittar Stefan i badet. Han hade vaknat vid sextiden och ville inte väcka mig.
Lång god frukost. Yoghurt, flingor, frukt och ägg. Te och Kaffe
Dusch
Bäddar och klär mig
Sandra & Melker på tidigt besök
Leker med Melker

Mathilda och Micke ansluter, efter deras gymnastik.
Sandra plockar ner sina och Nicklas gamla sagoböcker från vinden.
Stefan och jag åker till Clas Ohlson i U-V. Vi skulle bara köpa några strömbrytare för några tior styck. Notan slutade visst på ...800 kr. Märkligt. Men då fick vi ju en present till Melker också.
Handlar lite till maten.
Vi tar en lång skön skogspromenad.
Lägger upp ett par byxor åt Sandra och två par till Mamma
Hemgjord pizza till middag.
Sopranos
Melodifestivalen.

Söndag:
Lite sovmorgon
Lång frukost
Lite pyssel hemma.
Lite mer handlande. Stefan köpte jeans och skjorta. Jag en bh (till) och två par strumpor.
Träffade Sandra
Lämnar de upplagda byxorna till Mamma. Tar en fika. Syster och svåger lämnar återbud pga. förkylning.
Lämnar Sandras byxor hos henne på vägen hem.
Middag: supergod köttfärslimpa. Kan nog inte göra om den då jag bara improviserade.
Sopranos
En annan del av Köping.
Resten av kvällen blir nog framför datorn.

Sammanfattning. Vi har handlat ganska mycket.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Så parkeringsvakternna har anlänt till Sickla har faktiskt aldrig sett någon där ......och är där flera ggr i veckan!! Smekmånaderna är över...PS
idag ställde jag inte klockan.

2008-03-02 @ 20:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback