Lördag-söndag

I lördags var vi och hämtade kakel och klinkers till vår gästtoa. Killarna i butiken plockade ihop allt som vi kommer att behöva. Sen återstår det att se när vi kan få jobbet gjort.

När vi kom hem började jag förbereda maten till middagen med våra grannar A-M och E samt fd. grannen B.
Detta bjöd vi på:

Förrätt: Gubbröra på kavring
Huvudrätt: Portvinsbräserad kycklingfilé med potatis och rotsellerimos.
Efterrätt: Kladdkaka med lime och vispgrädde.

Åh vad gott det var. Riktigt lyckat blev det. Jag tror att våra gäster uppskattade maten. Det var i alla fall vad dom sa.

Vi tjattrade fram till 00,30 då våra gäster gick/åkte hem.
Stefan och jag röjde undan i köket innan vi gick till sängs. Det är så skönt att vakna upp och veta att all disk är omhändertagen.

På söndagen var vi iväg och handlade lite. Jag köpte en ny svart kjol. Min gamla svarta kjol som jag tänkte ha till konserten hade krympt i midjan. Vi måste nog sänka värmen i garderoben. Det är ju inte bra om kläderna krymper.....
Stefan hittade en ny jacka. En röd dunjacka.
Vi klarade av några besök innan vi vände hemåt igen, parkerade bilen hemma och gick till fam. Åström. Där bjöds vi på god middag och kaffe med glögg, pepparkaka och lussebulla. Stefan och jag lekte med barnen innan det var dags att säga godnatt och hejdå.

Så var även den helgen över. Jag förstår inte var dagarna tar vägen. 
19 arbetsdagar kvar innan jag tar julledigt. Det ska bli så skönt. 16 lediga dagar hägrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback