Firande...igen!

Har sett reklamen, jag tror att det är Monsters "Det finns ett jobb för alla" Där en kille med gigantiska lår tar hissen ner till jordens mitt och byter av en annan kille med lika gigantiska lår. Det är dom som ser till att jorden snurrar. Undrar om inte dom har blivit lite för starka i låren och därför tar i lite mer än dom ska. Varför drar dagarna förbi så förbenat snabbt annars..

Man hinner inte gå hem från jobbet på fredagen så är det måndag morgon igen. I alla fall känns det så. Inte konstigt att mitt hjärta i perioder slår fel. Det hinner väl inte med.


Den här helgen var det födelsedagsuppvaktningar både lördag och söndag. I lördags gratulerade vi Melker som fyller 3 år i dag! Grattis lilla gullunge. Han som tycker att allt är så cooolt. Och just nu en liten Mormorsgris. Vi hade köpt en Cd-spelare, en Bebbendocka (från Höjdarna) och två böcker. Eftersom Melker fick ett paket när Mathilda fyllde så hade vi köpt en cd med Melodifestivallåtarna till Mathilda nu när Melker fyllde. Lite rättvisa måste det vara.  Den blev riktigt uppskattad. Hon och kusinen Ida satt på Mathildas rum och sjöng med i alla låtarna.

Vi åt middag med familjen Å och Sandra och Nicklas. Trevligt.

När vi kom hem såg vi de två sista avsnitten av Sopranos. Ett lite snopet slut på serien blev det. Jag var medveten om att det varit diskussioner om slutet men jag visste inte varför. Så jag blev mest snopen. Tänker inte tolka det på något sätt. Det finns det en massa människor som gjort redan på diverse Sopranossidor.


På söndagen firade vi grannen E som fyllde 61. Där blev det också mat, fika och tårta. Det blev mycket prat och skratt med personer som vi inte sett på ett tag. Kul och trevligt. Vi hade trott att vi skulle hinna med att pyssla lite hemma efter uppvaktningen som var kl. 14. Men vi kom inte hem förrän 21. Det blev inte mycket gjort hemma sedan. Jag hann stryka undan lite tvätt innan det var dags att krypa ner mellan lakanen. Som vanligt blev natten jobbig. Jag sover för länge på söndag morgon och har svårt att somna på söndagskvällen. Sedan blir natten orolig och det känns som om jag inte sover långa stunder. När klockan satte igång  05,00 var jag helt slut men gick upp i alla fall. Kunde konstatera att det hällregnade så jag ställde om klockan och lade mig igen. När jag vaknade nästa gång 06,30 kändes det lite bättre.

Nu har vi bara två uppvaktningar kvar den här månaden. Den 11 är det svärmor som når den aktningsvärda åldern 89 år. Den 20 fyller svågern 59 år. Sedan är det en HEL månad till nästa. Fast nu glömde jag ju att vi ska fira Mammas och Pappas 60-åriga bröllopsdag den 15 maj.
Oj, oj våren är riktigt körig i det avseendet. Men att fira är ju oftast roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback